    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mały kondensator tantalowy
    Date: Thu, 1 Sep 2016 16:04:40 +0200
    <npp5t1$1sf$1@dont-email.me> <npsi23$p9s$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <nq06vt$9qi$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <nq1fal$g1d$1@node2.news.atman.pl> <nq1l90$3hl$1@news.chmurka.net>
    <nq1pfv$pug$1@node2.news.atman.pl> <nq1qe5$592$1@news.chmurka.net>
    <nq3kik$h4t$1@node2.news.atman.pl> <nq403f$vfq$1@dont-email.me>
    <nq76hk$sqp$1@node2.news.atman.pl> <nq7kfg$q47$1@dont-email.me>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości
    news:nq7kfg$q47$1@dont-email.me...
    > Podlinkowałem już jeden dokument:
    > http://www.niccomp.com/help/VoltageCoefficientofCapa
    citors-032012-R1.pdf

    No - nie myliłem się, znalazłem dokładnie to, czego się spodziewałem, że
    raczej należało by mówić o ładowności w sensie amperogodzin, czy odpowienio
    mniejszych jednostek, wtedy lepiej to oddaje istotę sprawy i takie coś
    ogarniam. I teraz tylko chciałbym zgadnąć, czy to się odbywa, jak w
    tradycyjnych kondziołach, przez gromadzenie ładunku elektrycznego, czy
    raczej przez przemiany chemiczne? Albo nawet mechanicznie, poprzez zjawisko
    piezoelektryczne, skoro to ceramika? Zdaję sobie sprawę, że taki podział
    jest aż nadto uproszczony, ale na razie nie bardzo umiem sobie wyobrazić
    tego inaczej. Powoli muszę dojśc do tego, nie na siłę, inaczej tego nie
    zrozumiem.

    > Ale proszę bardzo na stronie 47:
    > http://www.delorie.com/pcb/smd-challenge/pdfs/murata
    -01005.pdf

    Nie skapowałem... ale jakoś mi dziś literki latają, zlepiają się... jak
    matrycę naprawię, to obejrzę już w warunkach mniej męczących dla oczu.
    Jednak wiem już, jak to mniej-więcej wygląda, czego się spodziewać, skoro o
    to zaczepiłem, należy to poznać.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"