  • Data: 2012-02-14 10:32:37
    Temat: Re: Mały automat
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-13 21:24, Tatanka pisze:

    > Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z
    > silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym,
    > kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu.

    Terefere: nie jeździłem, ale na pewno jest do kitu.

    Ja jeździłem. Jeżdżę. Jeździłem też kilkoma "klasycznymi" automatami
    oraz CVT.

    Oto porównanie:

    Sprzęgło hydrokinetyczne daje największą kulturę jazdy - choć i tu
    trafiają się modele szarpiące. Skrzynia CVT też ma sprzęgło HK i dla
    małych silników uważam, że jest najbardziej godna polecenia. Potrafi
    świetnie wykorzystać maksymalny moment obrotowy silnika.

    W Mikrze 1.0 (CVT) silnik wchodził na ok 4-4.5 tys obr i ciągnął na nich
    od 20 do 60 km/h. 0-100 km/h robił w około 13 sek, mimo, że katalog
    mówił, że zajmuje to 17 sek.

    W Yarisie 1.3 (87KM) mam skrzynię MTM, czyli manual z automatyczną
    zmianą - ze sprzęgłem ciernym. Gdy skrzynia jest prawidłowo skalibrowana
    (w serwisie trzeba czasem kalibrować) - jeździ się świetnie! Żadnych
    szarpnięć, po puszczeniu hamulca na postoju - pełznie do przodu.

    Wada: zmiana biegów jest wolniejsza (niecała sekunda), zaleta: przez
    brak poślizgu na sprzęgle - małe zużycie paliwa. Yaris ma tryb jazdy
    "ekonomiczny". Po mieście latem spalanie schodzi poniżej 6.8 litra (z
    klimą).

    Reasumując: gdy trafi się dobry używany egzemplarz z dowolną z tych
    skrzyń - można brać. Nie ma sensu odrzucać dobrego MTM i kupić padlinę z
    CVT.