eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMały automatRe: Mały automat
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mały automat
    Date: Tue, 14 Feb 2012 10:32:37 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <jhd9nj$urq$1@news.task.gda.pl>
    References: <jhbo1d$s7a$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@p...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-152-121.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1329211955 31610 89.72.152.121 (14 Feb 2012 09:32:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Feb 2012 09:32:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0) Gecko/20120129
    Thunderbird/10.0
    In-Reply-To: <1...@p...googlegroups.com>
    X-Antivirus: avast! (VPS 120213-2, 2012-02-13), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434270
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-13 21:24, Tatanka pisze:

    > Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z
    > silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym,
    > kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu.

    Terefere: nie jeździłem, ale na pewno jest do kitu.

    Ja jeździłem. Jeżdżę. Jeździłem też kilkoma "klasycznymi" automatami
    oraz CVT.

    Oto porównanie:

    Sprzęgło hydrokinetyczne daje największą kulturę jazdy - choć i tu
    trafiają się modele szarpiące. Skrzynia CVT też ma sprzęgło HK i dla
    małych silników uważam, że jest najbardziej godna polecenia. Potrafi
    świetnie wykorzystać maksymalny moment obrotowy silnika.

    W Mikrze 1.0 (CVT) silnik wchodził na ok 4-4.5 tys obr i ciągnął na nich
    od 20 do 60 km/h. 0-100 km/h robił w około 13 sek, mimo, że katalog
    mówił, że zajmuje to 17 sek.

    W Yarisie 1.3 (87KM) mam skrzynię MTM, czyli manual z automatyczną
    zmianą - ze sprzęgłem ciernym. Gdy skrzynia jest prawidłowo skalibrowana
    (w serwisie trzeba czasem kalibrować) - jeździ się świetnie! Żadnych
    szarpnięć, po puszczeniu hamulca na postoju - pełznie do przodu.

    Wada: zmiana biegów jest wolniejsza (niecała sekunda), zaleta: przez
    brak poślizgu na sprzęgle - małe zużycie paliwa. Yaris ma tryb jazdy
    "ekonomiczny". Po mieście latem spalanie schodzi poniżej 6.8 litra (z
    klimą).

    Reasumując: gdy trafi się dobry używany egzemplarz z dowolną z tych
    skrzyń - można brać. Nie ma sensu odrzucać dobrego MTM i kupić padlinę z
    CVT.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: