  • 21. Data: 2023-01-02 12:54:50
    Temat: Re: Mały MCU z rozbudowanym PWM
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 2 stycznia 2023 o 01:03:21 UTC+1 M M napisał(a):
    > ATmega4809 w prosty sposób nie wygeneruje tego co potrzebuję - da się zrobić
    przesunięte WOn ale dla odmiany tylko wypełnienie 50%.

    Płytka z ATmega4809, ściślej curiosity nano, była wspomniana jako źródło
    najtańszego "gotowcowego USB" programatora UPDI (można odłamać).
    Chyba przy okazji zakupię - choć jeszcze muszę sprawdzić, jaki soft na Linuxie to
    obsługuje.

    Jeszcze rzuć okiem na AT90PWM* któryś tam - jeden typ jest dostępny w TME,
    SOIC - więc nie PDIP, ale jeszcze nie taki zły.
    I starszego typu.
    A że właśnie "PWM" ma w nazwie to ma takie cuś PSC (a nawet chyba dwa, jeden
    lepszy drugi gorszy) - i wygląda, że dają razem 6 wyjść, chyba 4 z tego
    lepszego i 2 z gorszego - ale z grubsza to tylko oglądałem.

  • 22. Data: 2023-01-02 21:47:35
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    M M napisał(a):
    > ATmega4809 w prosty sposób nie wygeneruje tego co potrzebuję - da się zrobić
    przesunięte WOn ale dla odmiany tylko wypełnienie 50%.
    > ATmega328PB prawie by się nadał gdyby nie to że OC3B i OC4B współdzielą ten sam
    pin.

    "Gwarantowany" dead time mają attiny24/44/84. Podobno nadają się
    do przetwornic. Widać w notach rejestr dead time generator,
    być może przeszukanie gógla/microchipa pod to zapytanie
    zwróci Ci bardziej rozbudowany uC w większą liczbą wyjść.

  • 23. Data: 2023-01-03 09:08:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-02 o 01:03, M M pisze:
    > ATmega4809 w prosty sposób nie wygeneruje tego co potrzebuję -
    To sobie poszukaj przetwornicy jak na płytach pc używają, będziesz miał
    sprzętowo to co potrzebujesz.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2023-01-17 08:54:37
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    M M wrote:

    > Kusi by obadać RP2040

    No więc na co właściwie czekasz? Układ jest bajecznie tani, dostępny
    zarównow postaci chipów QFN, jak i gotowych polutowanych płytek, a w
    bonusie wchodzisz do świata ARM i możesz zapomnieć o wynalazkach.
    Jaśli nie tłuczesz w milionach egzemplarzy, to daj już umrzeć tym
    8-bitowcom. Jeśli zewnętrzny flash to problem, to poszukaj innego ARMa,
    a nie innej Atmegi. Działać będzie tak samo albo lepiej, a Ty zyskasz
    "punkty do pancerza" na rynku pracy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2023-01-19 11:41:10
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 17 stycznia 2023 o 08:54:41 UTC+1 Piotr Wyderski napisał(a):
    > No więc na co właściwie czekasz? Układ jest bajecznie tani, dostępny

    OK, przyszło Pico H i z pomocą Arduino (bo jeszcze działa pod Win7, wiele nowych
    narzędzi niestety wymaga już Win10) udało się wygenerować PWM. Jeszcze nie
    podłączane do końcówki mocy, ale na analizatorze (klon Saleae) wygląda jak trzeba
    (poza stanami nieustalonymi przy wyłączaniu zasilania - ten ich BOD coś chyba nie do
    końca działa, bezpieczniej będzie dorobić własny sprzętowy).

    > "punkty do pancerza" na rynku pracy.

    Chyba już trochę za dużo lat na "pracę w młodym dynamicznym zespole" ale może, kto
    wie :)