  • 1. Data: 2017-05-26 09:00:24
    Temat: Mało czytelne znaki
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jakis czas temu jechałem do Chorwacji i bardzo podobało mi się oznakowanie
    dróg w Austrii - jakoś tak czytelnie zrobione ze spojrzysz i wiesz.
    Ale w sumie to nie wiem dlaczego.

    Teraz troche pojezdziłem u nas po drogach których nie znam, zwłaszcza w
    kontekscie autostrad i ekspresówek i coś mnie tkneło.

    Dlaczego na rozjazdach oznaczen kierunków nie oddziela się pionowymi
    kreskami, tak zeby od razu było widac który pas idzie w która stronę, tylko
    robi się to w poziomie co sprawia ze trzeba się chwile zastanowić zeby
    zobaczyc do czego odnosi sie strzałka a cała informacja jest IMO duzo mniej
    czytelna?

    Co o tym myslicie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 2. Data: 2017-05-26 09:26:41
    Temat: Re: Mało czytelne znaki
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 May 2017 07:00:24 +0000 (UTC), w
    <X...@1...0.0.1>, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]
    > zobaczyc do czego odnosi sie strzałka a cała informacja jest IMO duzo mniej

    Ale jakiś przykład, bo nie bardzo wiem o co chodzi? :)

  • 3. Data: 2017-05-26 11:35:05
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-05-26 o 09:00, Budzik pisze:
> [...]
    > zobaczyc do czego odnosi sie strzałka a cała informacja jest IMO duzo mniej

    Myślę, że znaki tego typu są u nas mocno nieczytelne. Oprócz autostrad
    np przy rondach, dwa pasy wjeżdżają i nie wiadomo, którym pasem w jakim
    kierunku wolno jechać. W np Radomiu miewam ten dylemat. Kierunki powinny
    być opisane przy narysowanych zjazdach z ronda, a nie obok rysunku ze
    strzałkami góra, lewa, prawa. Najgorzej jest jak tak beznadziejnie
    oznakują rondo turbinowe.