eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMałe auto o podwyższony prześwicie (Suzuki Vitara czy coś innego?) › Re: Małe auto o podwyższony prześwicie (Suzuki Vitara czy coś innego?)
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Małe auto o podwyższony prześwicie (Suzuki Vitara czy coś innego?)
    Date: Wed, 20 Jan 2010 22:00:02 +0100

    krzysiek82 pisze:

    > ktoś już kiedyś przerabiał ten temat, zmienia się wtedy charakterystyka
    > sprężyny a to już prosta droga do pęknięcia.

    Przerabiałem, na 2 rajdach i to na twardych sprężynach - pomimo że
    wyboje były takie że urwał się silnik z poduszek, to sprężyny nie pękły :)
    Natomiast oczywiście jakieś to przełożenie na zwiększone obciążenie
    sprężyny ma, bo skracasz działający odcinek sprężyny.

    Natomiast jak chcesz zgodnie ze sztuką, to dystans można podłożyć
    szeregowo ze sprężyną (czyli włożyć go między kielich, a górne mocowanie
    sprężyny.
    Tyle że to trochę więcej roboty niż wkładając między zwoje.