  • Data: 2011-08-04 14:25:35
    Temat: Re: Mała przetwornica fly-back a układ gasikowy.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Marcin,

    Thursday, August 4, 2011, 3:46:29 PM, you wrote:

    > Właściwie to do takiej przetwornicy jest tyle gotowych jednoukładowych
    > rozwiązań, wraz z zabezpieczeniami przez zwarciem na wyjściu, że się
    > zastanawiam po cholerę tak kombinujecie...

    Każda przetwornica pracująca w trybie prądowym jest automagicznie
    zabezpieczona przed skutkami zwarcia na wyjściu.

    A dlaczego robić? Przede wszystkim dlatego, że tanie, chińskie
    przetwornice są okradzione ze wszystkiego - z ferrytu, miedzi, dobrych
    kondensatorów a nawet z koralika ferrytowego na wyjsciu wartego w
    Chinach może odpowiednik 0.1 grosza.

    Zdarza się, że gotowe, chińskie przetwornice spełniają normy EMC pod
    warunkiem, że w czasie testów nie zamontowano elementów aktywnych
    (miałem w ręku taki protokół badań EMC).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl