eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingMakra w jezyku Scheme › Re: Makra w jezyku Scheme
  • X-Received: by 10.140.105.118 with SMTP id b109mr1211qgf.31.1415608854740; Mon, 10
    Nov 2014 00:40:54 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.105.118 with SMTP id b109mr1211qgf.31.1415608854740; Mon, 10
    Nov 2014 00:40:54 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    u7no500976qaz.1!news-out.google.com!m4ni0qag.1!nntp.google.com!u7no500970qaz.1!
    postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 10 Nov 2014 00:40:54 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=78.30.117.122;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 78.30.117.122
    References: <c...@g...com>
    <f...@g...com>
    <0...@g...com>
    <3...@g...com>
    <5...@g...com>
    <6...@g...com>
    <2...@g...com>
    <3...@g...com>
    <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: Makra w jezyku Scheme
    From: firr <p...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 10 Nov 2014 08:40:54 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:206891
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 09:15:04 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:
    > W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 08:53:33 UTC+1 użytkownik firr napisał:
    >
    > > > zachecam zebys sprawdzil tego repla, bo wtedy bedziesz mogl
    > > > na biezaco testowac rozne hipotezy
    > >
    > > chyba nie mam sily (ostatnio na nic nie mam sily) bo scheme sie interesuje tylko
    przygodnie - aczkolwiek i w ten sposob tanim kosztem mozna sie troche wdrożyc w
    temat, bo np teraz mi sie troche rozjasnilo
    >
    > to jak juz uznasz, ze wszystko rozumiesz, to bym Cie jeszcze poprosil,
    > zebys opowiedzial o tym w taki sposob, dzieki ktoremu Twoim zdaniem
    > zrozumialbys to szybciej, bo moze wtedy i ja sie czegos naucze odnosnie
    > tego, jak nalezy wyjasniac takie rzeczy :)
    >
    > > mozesz powiedziec mmi moze jeszcze
    > >
    > > > (append '(+ 1 2 3) '(+ 1 2 3 4))
    > >
    > > > (+ 1 2 3 + 1 2 3 4)
    > >
    > >
    > > 1) tutaj dodajemy dwa cytaty czy wynik nie powinien byc tez cytatem, czy tu na
    pewno to jest nie cytat tylko takie wyrazenie?
    >
    > nie
    > cytat to jest pewne wyrazenie, natomiast wynik cytowania to w tym
    > przypadku po prostu lista. Ewaluator albo zjada jednego quote'a
    > i wypuwa dane, albo dokonuje ewaluacji wyrazenia zgodnie z normalnymi
    > regulami, jesli nie ma quote'a.
    >
    > funkcja poniekad komplementarna jest funkcja "eval". w pewnym uproszczeniu
    > zapis (eval '(+ 1 2)) jest rownowazny zapisowi (+ 1 2). eval to funkcja
    > ktora interpretuje swoj argument jako kod w lispie.
    >
    > analogicznie, zapis (eval ''(+ 1 2)) odpowiada zapisowi '(+ 1 2)
    >
    > (podobna funkcja "eval" jest np. w javascripcie, tylko ze tam
    > ewaluuje sie stringi, natomiast w lispie -- struktury danych,
    > tj. drzewa symboli. dlatego funkcja "eval" w javascripcie musi
    > dodatkowo przeparsowac kod, a w lispie nie)
    >
    > > 2) co dalej mozna zrobic z czyms takim
    > >
    > > > (+ 1 2 3 + 1 2 3 4)
    > >
    > > ? to jak rozumiem sie chyba nie moze wykonac?
    >
    > nie moze, bo nie mozna dodac funkcji do liczby.
    > mozna z tym robic to wszystko, co mozna zrobic
    > z kazda inna lista, np.
    >
    > (filter number? '(+ 1 2 3 + 1 2 3 4))
    > ===> (1 2 3 1 2 3 4)
    >
    > (filter symbol? '(+ 1 2 3 + 1 2 3 4))
    > ===> (+ +)
    >
    > oczywiscie przyklad jest bardzo abstrakcyjny

    ciezko mi dokladniej powiedziec jak nalezy tlumaczyc, przede wszystkim nalezy: pisac
    o kluczowych sprawach w jasy sposob, uzywac silnych twierdzeń,
    (tj ogolnych takich ktore sa prawdziwe w szerokim zakresie)nie mieszac roznych
    nieprecyzyjnych twierdzen w jednym akapicie itp


    (sporo ksiazek o programowaniu jest napisana dosyc slabo niestety, ale tez chyba
    wlasnie jezyki sa raczej trudne do uczenia)
    (kiedys jak bylem mlodszy nawet znajdowalem pewne wyzwanie w czytanie zle napisanych
    ksiazek o kodowaniu ;/ teraz to sam nie
    wiem - jestem ciagle zmeczony i malo co
    robie - choc jesli juz cos robieto raczej ma to sens)

    jak pojme owo scheme nieco bardziej to moge powiedziec pare uwag itp (juz troche
    bardziej lapie niz kiedys ale ciagle duzo dziur w podstawach np taka kwestia

    (+ 1 2 3 4 5 6)
    (* 1 2 3 4 5 6)
    (- 1 2 3 4 5 6)
    (/ 1 2 3 4 5 6)

    czy te operatory sa zdefniowane tylko dla dwu argumentow czy tez sa jakos naturalnie
    zdefiniowane dla wielu? (o ile plus i * dzialaja w oczywisty sposób to dzialanie - i
    /
    nie jest symetryczne bo to jest pewnie niesymetryczne 1/2/3/4/5/6 a nie symetryczne
    /1/2/3/4/5/6 - jak to z tym jest?)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: