  • 21. Data: 2010-06-25 13:42:59
    Temat: Re: Magnetyzer elektroniczny do wody
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Oszczędności na paliwie były rzędu 0.1% ale i tak było to opłacalne.

    Równie dobrze mogli napisać 0,1?, jest tak samo mierzalne a wynik
    rzetelny i powtarzalny.

    JanuszR

  • 22. Data: 2010-06-25 13:49:07
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 13:58:10 +0200, Yakhub napisał(a):

    > Magnetyzery do instalacji kotłowych, ograniczające osadzanie się
    > kamienia faktycznie są stosowane zupełnie poważnie i ponoć działają,
    > chociaż nie polegają chyba na prostym przyłożeniu magnesu do rury.
    >
    > Magnetyzery do paliwa, czy automagicznie uzdatniające wodę, to oczywista
    > bujda.

    W Polsce kilka lat temu prowadzono badania nad instalacjami
    magnesującymi wodę i ograniczającymi odkładanie się kamienia:
    http://www.ifj.edu.pl/uslugi/bad_mat/aparat_filtr_mg
    n.php?lang=pl. Jest
    tam też link do pdf-a z wynikami obserwacji. Przekonujące.

    Sam remontując mieszkanie założyłem magnetyzery przepływowe (własnej
    roboty*) zarówno na wejściu wody do mieszkania, jak i (te już kupne) na
    przewodach prowadzących do kabinki prysznicowej. Efekty:
    - brak kamienia na ściankach kabinki (łatwo zauważyć, gdyż sąsiad ma
    identyczną, tyle że białą od wapnia ;-P),
    - brak kamienia na sitkach i bateriach umywalkowych,
    - brak kamienia w dzbanku elektrycznym.

    * cztery potężne magnesy stałe, wyjęte z mechanizmu napędu głowic
    zdemontowanego z pralkowego dysku twardego z lat 70'tych.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 23. Data: 2010-06-25 14:02:13
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.com>

    W dniu 2010-06-25 02:08, Michoo pisze:

    > Magnetyzer to mały pikuś. TO jest już straszne:
    > http://mlodyfizyk.blox.pl/2007/07/Badanie-Oberonem.h
    tml (zwłaszcza film...)
    > http://oberon1.wizytowka.pl/ (Lek. med. - p.* szarlatanka)

    Miałem okazję się tym kiedyś pobawić a właściwie naprawiać :) W czasach
    gdy na kompach królowało win98 a wchodziło milenium zgłosili się tacy
    specjaliści, że im oberon nie działa i trzeba coś z tym zrobić. Finalnie
    okazało się że mieli nowego lapka z milenium a program był na tyle
    skandalicznie napisany, że na nowym sysie nie działał. Wtedy miałem
    okazję poznać ten cud techniki działający jeszcze po RS232 - prosty
    tester pokazuj pokazujący aktywność portu nigdy nie zapalił diód
    odpowiedzialnych za wysyłanie danych do komputera. Jedynym zadanie tego
    urządzenia było generowanie jakichś pisków (pacjent dostawał słuchawki
    na głowę) i służenie dziurą do wtyknięcia końcówek "elektrod" - swoją
    drogą że nie wpadli na pomysł elektród bezprzewodowych - było by jeszcze
    bardziej profi i magicznie :). Za to trójkąciki nie były generowane moim
    zdaniem tak całkiem losowo - przed "badaniem" był robiony bardzo solidny
    (na ile okiem laika mogłem to oczywiście ocenić) wywiad z pacjentem -
    bardzo prawdopodobne że właśnie te odpowiedzi służyły do postawienia
    diagnozy.

    --
    Gregorius

  • 24. Data: 2010-06-25 14:30:49
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-25 13:58, Yakhub pisze:

    > Magnetyzery do paliwa, czy automagicznie uzdatniające wodę, to oczywista
    > bujda.

    Jak kupiłem używany samochód, w którym jakiś geniusz założył magnetyzer
    na paliwo i [UWAGA ODSTAWCIE PICIE!] na powietrze. Po jakiś dwóch latach
    je zdjąłem i zauważyłem wzrost zużycia paliwa dokładnie o 0,00 L/100km.

    Natomiast po zdjęciu okazało się, że magnetyzer (zakładany na przewód
    paliwowy) zdążył ten przewód na tyle pokaleczyć, że jeszcze trochę i
    byłby wyciek paliwa.

  • 25. Data: 2010-06-25 15:07:32
    Od: "Robben" <...@n...mail>

    "Yakhub" <y...@g...pl> wrote in message

    > Magnetyzery do instalacji kotłowych, ograniczające osadzanie się kamienia
    > faktycznie są stosowane zupełnie poważnie i ponoć działają,

    Mnie się to nie widzi :-)
    To coś jak oberon :-) jak urządzenie prawie na baterie może wpływać na kilka
    ton przepływającej wody na godzinę?
    To jakaś bzdura.
    Ale widzę, że opinii tutaj nie macie. jedni lekko wyśmiewają, a inni mówią,
    że podobno działa :-)

  • 26. Data: 2010-06-25 18:01:16
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Czyli zdania są podzielone :-)
    > Czy takie coś działa w kończu czy to oszustwo ?

    myślisz że Vaillant jako firma wierzy w vodoo i w związku z tym montuje
    magnetyzery na swoich kotłach?
    wątpię,

    brat

  • 27. Data: 2010-06-25 19:25:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:i0273q$po2$1@news.onet.pl...

    > Swego czasu czytałem gdzieś że stosuje się je przy silnikach okrętowych.
    > No i jak wyżej, nie polega to na przyłożeniu ładnie wyglądającego magnesu
    > _gdzieś tam_ do rury podającej paliwo. Oszczędności na paliwie były rzędu
    > 0.1% ale i tak było to opłacalne.

    Oszczędności były rzędu 0,1% a jakiego rzędu był błąd pomiaru spalania?

  • 28. Data: 2010-06-25 19:28:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bratPit" <k...@o...pl> wrote in message

    > myślisz że Vaillant jako firma wierzy w vodoo i w związku z tym montuje
    > magnetyzery na swoich kotłach?
    > wątpię,

    Gorąco wierzysz że każda decyzja w dużej korporacji poparta
    jest rzetelnymi testami i przekonywującymi dowodami?

  • 29. Data: 2010-06-25 19:43:21
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Pszemol pisze:

    > Oszczędności były rzędu 0,1% a jakiego rzędu był błąd pomiaru spalania?

    Wiesz, przy spalaniu liczonym w _tonach_ oleju napędowego na godzinę to
    da się zmierzyć dokładnie. No i chyba najważniejsze - taki silnik
    pracuje godzinami z tym samym obciążeniem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2010-06-25 20:04:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Gorąco wierzysz że każda decyzja w dużej korporacji poparta
    > jest rzetelnymi testami i przekonywującymi dowodami?

    Pewnie zrobili rzetelne testy, które dały im przekonujące dowody na to,
    że gdy będą sprzedawali kotły z magnetyzerami, to wyciągna więcej kasy
    od klientów.

    --
    Jarek