  • 1. Data: 2013-03-11 20:00:09
    Temat: Magnes jako dar Boży
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Przy okazji szukania materiałów nt silników tarczowych trafiłem na takie
    coś:
    http://www.zbawienie.com/energia.htm

    [...]
    "Czyli... silnik elektryczny z neodymowymi magnesami dając 1000 W pobierze
    jedną dziesiątą energii z sieci."

    Strona utrzymana w atmosferze światowego spisku.

    Autora nie znam.

  • 2. Data: 2013-03-11 20:51:47
    Temat: Re: Magnes jako dar Boży
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-11 20:00, Grzegorz pisze:
> [...]
    > jedną dziesiątą energii z sieci."
    >
    > Strona utrzymana w atmosferze światowego spisku.

    Niech zgadne ? Niesiolowski i koledzy ?

  • 3. Data: 2013-03-11 21:04:09
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Grzegorz" <n...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > jedną dziesiątą energii z sieci."
    > Strona utrzymana w atmosferze światowego spisku.

    http://web.archive.org/web/20100210035126/http://www
    .lutec.com.au/how.htm

  • 4. Data: 2013-03-11 21:56:22
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]
    > jedną dziesiątą energii z sieci."
    >
    > Strona utrzymana w atmosferze światowego spisku.

    Wiele lat we Wrocławiu (ostatnio chyba było w Warszawie)
    odbywała się impreza, targi, pod nazwą forum niekonwencjonalnych
    wynalazków. Dwa razy nawet tam trafiłem. A tam pomiędzy
    prawdziwymi wynalazkami hi-tech (jakiś spektrometr prosto z PWr),
    ogólnymi nowinkami technicznymi (baterie słoneczne, neodymki - bylo
    to z 10 lat temu), garażowymi udoskonaleniami (super składany rower)
    i wynalazkami nieco dziwnymi (śmigło, co miało lepiej działać, bo
    miało dziurkę) byli Oni, przedstawiciele Otchłani.

    "Grawitacja to energia, moje kółko będzie się wiecznie obracać
    i dawać energię" - gość miał przepiękne rysunki techniczne
    (widać jakiś starszy inżynier), ale problemy z liczeniem
    momentów sił.

    Albo goście z maszynką silnik pneumatyczny - pompa
    -Silnik wykonuje pracę i kręci pompą. Pompa dopompowuje
    zbiornik zasilający silnik, utrzymując w nich stałe ciśnienie.
    - I to działa?
    - tak.
    - Na pewno, działa i było testowane
    - tak
    [zamyślam się, nagle słyszę warkot]
    - A co to?
    - Aaa, to kompresor dopompowuje zbiornik, co jakiś czas
    musimy go doładować, bo układ nie jest jeszcze doskonały.

    Byli też spece od silników elektrycznych+prądnica, chyba silnik
    Adamsa to się nazywało. Dużo cewek, niezbyt optymalnie ułożonych
    (jak trochę jak w modelu prezentującym działanie silnika,
    zamkniętych magnetowodów niet etc ).
    I silnik był nadsprawny. Mierząc natężenie z baterii na wyjściu,
    mnożąc przez napięcie wychodziła moc pobierana.
    Jak mierzyli moc na wyjściu? Podłącali woltomierz, spisywali
    wynik, potem podłączali amperomierz, wyniki mnożyli.
    ;D

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2013-03-11 22:34:47
    Od: "Artur Miller" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Bezznaczenia" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > Niech zgadne ? Niesiolowski i koledzy ?

    raczej Antek co tabletek zapomniał wziąć ...

    @

  • 6. Data: 2013-03-11 22:38:34
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 21:56:22 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
> [...]

    > Jak mierzyli moc na wyjściu? Podłącali woltomierz, spisywali
    >
    > wynik, potem podłączali amperomierz, wyniki mnożyli.

    A co mieli robić. Może powinni dzielić?

  • 7. Data: 2013-03-11 23:40:19
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > A co mieli robić. Może powinni dzielić?

    Nawet nie elektronik rozumie że mierzyli napecie bez obciążenia a potem prąd
    zwarcia. Te dwa parametry mierzone osobno nie mają nic wspólnego z mocą.
    Trzeba jednocześnie mierzyc prąd i napięcie.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 8. Data: 2013-03-11 23:51:29
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-11 22:38, k...@g...com pisze:

    > A co mieli robić. Może powinni dzielić?

    Popełnili dwa błędy, mniejszy i większy.
    Powinni mierzyć miernikiem z truRMS (bo przebieg był
    bardzo niesinusoidalny) jedno i _to samo_ obciążenie.
    A tak zmierzyli Jacka w pasie, Placka na wysokość
    i wyszła im objętość Małgosi.

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2013-03-12 00:39:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Mar 2013, bartekltg wrote:

    > Jak mierzyli moc na wyjściu? Podłącali woltomierz, spisywali
    > wynik, potem podłączali amperomierz, wyniki mnożyli.

    No co.
    Dokładnie to mierzyli co trzeba - moc POZORNĄ.
    I niech mi jeden z drugim napisze że nie, to kondensatorem
    potraktuję, będzie własnopalczaście sprawdzał cosinus fi.

    > ;D

    :D

    Nie doradziłeś im aby, żeby napięcie na amperomierzu pomnożyli
    przez prąd na woltomierzu?
    Mina by była ciekawa ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-03-12 00:56:36
    Od: "64-bit_box" <64-bit_box@64-bit_box.net>

> [...]
    > jedną dziesiątą energii z sieci."
    >
    > Strona utrzymana w atmosferze światowego spisku.

    Niemniej, problem dostepnosci energii jest i bedzie jeszcze wiekszy... lecz
    wpierw nalezy zmienic metodologie...
    http://tinyurl.com/cfsl57f
    gdzies tak po trzeciej godzinie sporo sie wyjasnia.
    Milego ogladania

    --
    ..