  • Data: 2013-03-11 21:56:22
    Temat: Re: Magnes jako dar Boży
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-11 20:00, Grzegorz pisze:
    > Przy okazji szukania materiałów nt silników tarczowych trafiłem na takie
    > coś:
    > http://www.zbawienie.com/energia.htm
    >
    > [...]
    > "Czyli... silnik elektryczny z neodymowymi magnesami dając 1000 W pobierze
    > jedną dziesiątą energii z sieci."
    >
    > Strona utrzymana w atmosferze światowego spisku.
    >
    > Autora nie znam.

    Wiele lat we Wrocławiu (ostatnio chyba było w Warszawie)
    odbywała się impreza, targi, pod nazwą forum niekonwencjonalnych
    wynalazków. Dwa razy nawet tam trafiłem. A tam pomiędzy
    prawdziwymi wynalazkami hi-tech (jakiś spektrometr prosto z PWr),
    ogólnymi nowinkami technicznymi (baterie słoneczne, neodymki - bylo
    to z 10 lat temu), garażowymi udoskonaleniami (super składany rower)
    i wynalazkami nieco dziwnymi (śmigło, co miało lepiej działać, bo
    miało dziurkę) byli Oni, przedstawiciele Otchłani.

    "Grawitacja to energia, moje kółko będzie się wiecznie obracać
    i dawać energię" - gość miał przepiękne rysunki techniczne
    (widać jakiś starszy inżynier), ale problemy z liczeniem
    momentów sił.

    Albo goście z maszynką silnik pneumatyczny - pompa
    -Silnik wykonuje pracę i kręci pompą. Pompa dopompowuje
    zbiornik zasilający silnik, utrzymując w nich stałe ciśnienie.
    - I to działa?
    - tak.
    - Na pewno, działa i było testowane
    - tak
    [zamyślam się, nagle słyszę warkot]
    - A co to?
    - Aaa, to kompresor dopompowuje zbiornik, co jakiś czas
    musimy go doładować, bo układ nie jest jeszcze doskonały.

    Byli też spece od silników elektrycznych+prądnica, chyba silnik
    Adamsa to się nazywało. Dużo cewek, niezbyt optymalnie ułożonych
    (jak trochę jak w modelu prezentującym działanie silnika,
    zamkniętych magnetowodów niet etc ).
    I silnik był nadsprawny. Mierząc natężenie z baterii na wyjściu,
    mnożąc przez napięcie wychodziła moc pobierana.
    Jak mierzyli moc na wyjściu? Podłącali woltomierz, spisywali
    wynik, potem podłączali amperomierz, wyniki mnożyli.
    ;D

    pzdr
    bartekltg