    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Wed, 17 Apr 2013 12:50:40 +0200

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:at77bcFrvutU5@mid.uni-berlin.de...

    Ja jednak myślę, że elektronik poważnie myślący o projektowaniu, powinien
    mieć choć blade pojęcie o składzie użytego rezystora, przy prądzie stałym to
    raczej obojętne, ale w życiu mamy coraz więcej radiotechniki, czy przebiegów
    szybkozmiennych, a tam znaczenie może mieć właściwość matoeriału użytego do
    zbudowania rezystora, i/lub jego rozmieszczenie. Ergo - projektant, który
    chce dobrze zrobić projekt, powinien te właściwości uwzględnić.

    >... A co do pytania o lampy i takie inne, to odpowiedzi świadczą o
    >kandydacie. Uczestniczyłem w dobieraniu pracowników dla firmy kolegi.
    >Wybraliśmy ludzi, którzy potrafili powiedzieć: nie wiem, ale wiem gdzie i
    >jak znaleźć. I rzeczywiście znaleźli i potrafili wytłumaczyć jak to potem
    >zrobić. Nie

    Ale do tego chyba musieli mieć jednak bladozielone pojęcie, czego szukać,
    żeby nie było pomyłki w stylu wyszukaj zespół "Pussycat", a wyszuka
    "Pussycat Dolls", albo odwrotnie...?

    > czasu. Usiadł przy kompie i napisał. I się na człowieku nie zawiedliśmy.
    > Jest już 10 lat w firmie i zrobił już parę projektów jako szef grupy. A
    > studiów nie skończył.

    Wiedzieliście, czego wymagać, człowiek miał odrobinę oleju w głowie i
    zagrało. Ale pewnie wiedział, że asembler to takie coś, w czym gada procek,
    że taki RTS, to nie nazwa klubu sportowego, tylko jeden z rozkazów (to
    akurat cytat z procka 6502), miał choćby szczątkowe pojęcie o prawie Ohma,
    że im większe napięcie i/lub prąd, to opornik bardziej się grzeje, bo
    wydziela się większa moc, itd.