  • Data: 2013-04-17 13:10:22
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:kklu6b$l4m$1@node1.news.atman.pl...
    > Wiesz, lampy jak lampy, ALE podstawy fizyki to... podstawa ;) i powinien
    > je chwytać.

    Ale tam, lampy to staroooocie :P Osmoza w medycynie to starooocie (a później
    zdziwko i panika, czemu pacjent się tak szybko odwadnia), elektrolity to
    starooocie (tylko czemu nawodniony znów pacjent nie dochodzi do siebie, a
    nawet zachował się po chamsku i umarł...);P

    > A akurat lampy próżniowe są znakomitym sposobem na zademonstrowanie kilku
    > ciekawych rzeczy i "za moich czasów" chyba nawet w programie podstawówki
    > (8-klasowej) były (muszę sprawdzić - gdzieś mam zachowany na pamiątkę
    > podręcznik fizyki dla klasy ósmej ;) )

    Wiesz, ja się szczerze zastanawiam, skąd w ludziach jest taka niechęć do
    WIEDZY. Do wiedzy PODSTAWOWEJ, na której mnóstwo rzeczy wyższego rzedu się
    opiera... Inaczej widzę np. fizyka jądrowego, który buja się z
    rozszczepianiem i syntezą materiałów wszelakich, ale od lat nie może dojść,
    czemu mu się np. rdzeń w reaktorze przegrzewa i raz na 10 prób musi go
    awaryjnie wygaszać... Bo pan inżynier jądrowy (chyba w takim razie raczej od
    dmuchania bab, a do tego jądra są potrzebne) uważa proton, neutron i
    elektron za staroć i nie będzie umiał podpowiedzieć uczącemu się do klasówki
    z fizyki dziecku z 3 klasy gimnazjum, co to są orbity elektronów,
    wartościowość, itd... I nie zauważy, albo nie będzie wiedział co zrobić, bo
    mu elektron jakiś-tam za wcześnie w trakcie procesu, spadnie z orbity
    czwartej na trzecią, co jak wiemy, wiąże się z wydaniem energii na zewnątrz,
    a atomów jest od fiuta trochę, więc jak tyle tych kwantów przydzwoni w
    rdzeń, to się przegrzeje i dobrze, jeśli alarm w porę zadziała. Tak to
    upraszczając widzę.