  • 31. Data: 2012-06-21 10:07:49
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

    > Dodatkowo warto zwrócić uwagę że w PL Apple daje tylko 12 miesięcy
    > gwarancji. Za dłuższą trzeba sporo dopłacić.

    Tyle, ze to bije w sprzedawce a nie w konsumenta bo ten ostatni ma
    ustawowa ochrone w postaci niezgodnosci towaru z umowa.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 32. Data: 2012-06-21 10:40:25
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.06.2012 01:46, neo pisze:

    > O to mi chodziło. Prawdziwa konkretna wypowiedź. Dziękuję bardzo :D
    >
    > To jakiej cholery ludzie to kupują? Bo ładne i ma ładny interfejs? Bo
    > w jednej paczce komputer i monitor.
    >
    > Podobno, ze jak się godzinę popracuje na Mackintoshu, to się jest
    > zahipnotyzowanym do końca życia? Tak mi pan powiedział.

    Jak to określił znajomy inżynier, mając macbooka obcujesz z wyższą
    kulturą techniczną.

    Pytanie - czy warto aż tyle przepłacać za tą wyższą kulturę? Mi było
    szkoda, wspomniany inżynier kiedy wymieniał sprzęt na nowszy - również
    pożałował kasy i kupił nie-maca.

    p. m.

  • 33. Data: 2012-06-21 10:41:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/06/2012 00:52, neo wrote:

    > To dlaczego maki są dobre? Makówki, tak?
    >
    > Co dostanę lepszego od maka za moje 5 kawałków niż kupując składaczka
    > z i7 i 32G Ramu?

    Wiesz, trochę mi to przypomina Androidziarzy opowiadających o 4
    rdzeniach i 1GB RAMu, podczas gdy iPhone ma mniej.

    Tyle tylko, że mam trzeci telefon z Androidem i planuję jutro oddać go
    do sklepu. Co z tego, że Galaxy S2 powala parametrami procesora iPhona,
    skoro codziennie mam 2-3 zwisy różnych aplikacji, a znalezienie pozycji
    GPS zajmuje mu dobrą minutę? z iPhonem firmowym nie mam najmniejszych
    problemów od 1.5 roku i jako zagorzały fan androida od czasów pierwszego
    telefonu G1, planuję właśnie się go pozbyć i kupić sobie iPhona. Dla
    świętego spokoju.

    Z Macami jest niestety tak jak z twoim i7.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 34. Data: 2012-06-21 10:47:45
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-21, o godz. 09:49:19
    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> napisał(a):

    > Żeby tylko oni. HP kupiony w MM też ma rok gwarancji. Chcesz więcej -
    > płać.

    Ale to dotyczy konkretnego modelu i dystrybutora. Apple ma 12 miesięcy
    na wszystkie produkty konsumenckie. Nie mówiąc już o tym że Apple
    zastrzega że za diagnostykę sprzętu może żądać kasy. Polecam przejrzeć
    ich warunki "ograniczonej gwarancji". Pozostaje gwarancja handlowa
    sprzedawcy na 24 miesięce ale z tym te z są problemy. iSpot potrafi po
    prostu odmówić przyjęcia sprzętu do naprawy co mi się zdarzyło.

    Zdrówko

  • 35. Data: 2012-06-21 10:50:24
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez sexu?)
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/06/2012 08:24, "Paweł B." wrote:

    > Zgrywasz zdjęcia z aparatu - pojawiają się w galerii która jest bazą
    > wszystkich zdjęć posegregowaną w osi czasu (zaleciało FB). Nie wiesz
    > nawet dokładnie w jakim folderze te zdjęcia lądują, ale nie powinieneś
    > się tym martwić - wszystko dzieje się automatycznie. Jeżeli jest kilka
    > programów do obróbki zdjęć, to każdy korzysta z tej bazy - prostota i

    Taka filozofia jest piękna, do czasu aż coś ci się popsuje, system
    trzeba przeinstalować, albo dysk padnie. Wtedy zaczyna się googlowanie,
    gdzie te zdjęcia mogą siedzieć.

    Masz iPoda i chcesz go podłączyć do innego komputera? Uważaj, żeby
    iTunes nie zsynchronizował ci całej zawartości z tym nowym, bo będziesz
    mieć po muzyce. Oczywiście odzyskiwanie czegokolwiek nie wchodzi w grę,
    bo wszystko jest pięknie posegregowane w dziwnych katalogach i plikach o
    losowych nazwach.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 36. Data: 2012-06-21 10:53:16
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]

    Taka filozofia jest piękna, do czasu aż coś ci się popsuje, system
    trzeba przeinstalować, albo dysk padnie. Wtedy zaczyna się googlowanie,

    Masz Maca w domenie? Ja tu kilka mam i czasem nie chcą się zalogować. PC
    z Windowsem w takim przypadku powie ci, czy to hasło, czy konto
    zablokowane, czy kontroler domeny niedostępny, czy co jeszcze. OSX zrobi
    "szejki szejki" okienkiem logowania i tyle. Kombinuj teraz, mnie 20
    minut zeszło zanim zorientowałem się, że jeden miał po prostu zegarek
    ustawiony kilka minut po kontrolerze domeny i ten go nie wpuszczał.

  • 37. Data: 2012-06-21 10:54:25
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-21, o godz. 10:40:25
    m <m...@g...com> napisał(a):

    > Jak to określił znajomy inżynier, mając macbooka obcujesz z wyższą
    > kulturą techniczną.

    Wiesz - ja jestem inżynier. Korzystam z Maków (nie obcuję ;-) ) od
    prawie 20 lat. I jakoś tej kultury poza tym co mówią fani tej marki nie
    zauważyłem. ;-)

    Zdrówko

  • 38. Data: 2012-06-21 11:13:42
    Od: Neo <d...@y...pl>

    On 21 Cze, 02:15, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > Mam takiego samego kompa, prócz 2GB RAM, ale wrzucanie na niego Windows
    > 7 nawet z 2GB RAM to lekkie nieporozumienie. Owszem, Win 7 lepiej
    > zarządza pamięcią niż taka Vista, ale jest optymalizowana na nowsze
    > procki. Dla (małego) dzieciaka to i XP spokojnie starczy.

    Właśnie chyba tak zrobię, przeinstaluję na XP-ka.

    Dziękuję :D

  • 39. Data: 2012-06-21 11:14:18
    Od: Neo <d...@y...pl>

    > Nie.

    Kumam.

  • 40. Data: 2012-06-21 11:23:46
    Od: Neo <d...@y...pl>

    On 21 Cze, 04:12, rs <n...@n...spam.pl> wrote:
> [...]
    > wlasciwie w podobnych cenach.
    > tez watek zanosi sie na kolejna holy war, w ktorej sorry, ale nie mam
    > ochoty oczestniczyc. mozesz przejrzec archiwum grupy i poczytac, co
    > bylo pisane wtedy. pewnie to samo zostanie napisane teraz (sekciarstwo
    > ma sie dobrze po jednej i po drugiej stronie) i zobaczyc co sie od
    > tamtego czasu zmienilo i samemu ocenic, co moze sie zmienic w ciagu
    > okresu 10 lat, ktorym jestes zainteresowany. choc to czas, sadze, zbyt
    > wygurowany, zeby stawiac sprzetowi jako wymaganie dzialania, przy
    > obednym pedzie zmian technologicznych ale i w sposobie uzywania

    Dziękuję ślicznie za tę wypowiedź. W temacie sprzętu faktycznie jestem
    blondynką, ale kurna jakbym złapał mojego własnego kompa że mi wypija
    browary z lodówki, to bym mu zrobił twardy format i flash biosa ;D

    Tak se myślę, jak zarobię jakąś pierwszą kasę, to przesiądę się może
    na makówki dla experiencu, ale na razie łyknę standard, bo inaczej
    pobłądzę. Muszę jeszcze trochę się poduczyć, żeby się w tym wszystkim
    znaleźć.

    Szczerze mówiąc to technika to tylko technika. Słyszałem przypadek, że
    ktoś nowym modelem Saaba dawał po autostradzie i mu tłok wyleciał
    przez maskę. Zdarza się tak? Nobody is perfect.

    Naprawdę miło jest poczytać ludzi, którzy autentycznie się dzielą
    wiedzą.

    Wiem, że taka blondynka jak ja może na początku letko wkurzać z
    durnymi pytaniami, ale spoko, wyrobię się :D