  • 101. Data: 2012-06-22 00:29:42
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 00:14, Szymon von Ulezalka pisze:
    > tak. przynajmniej e6420- kiepska klawiatura, beznadziejny trackpoint
    > (a w zasadzie: beznadziejne sa jego przyciski), plastikowa czesc pod
    > nadgarstakami uginajaca sie pod naciskiem, raczej przecietna jakosc
    > zlozenia... wystarczy?

    No to co nie jest dziadostwo, skoro jedne z najlepszych notebooków się
    nie klasyfikują?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 102. Data: 2012-06-22 00:53:58
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 21 Jun 2012 15:03:28 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka
    <s...@g...com> wrote:

    >no, ale gdzie on sie myli?

    [...]

    zwroc uwage na poczatek mojej wypowiedzi. zwroc uwage rowniez na
    calosc propagandy jaka uprawia w tym watku.

    z reszta tego co napisales nie ma co dyskutowac, ale chyba nikt w tym
    watku nie napisal, ze maki sa 100% virus proof. co zostalo napisane,
    to tylko, ze sa znacznie bezpieczniejsze od windowsow, i to nawet bez
    zadnych zewnetrznych zabezpieczen, a apple jest idealna firma.
    exploity/wirusy/itp tu i tu, to jest zupelnie inna skala problemu. byc
    moze ten ostatni exploit dziury w javie, jest znacznikiem, zmian w
    zainteresowaniu hackerow nowa platforma, w zwiazku ze zwiekszajaca sie
    popularnoscia OSX, ale rownie dobrze moze postawic kolesi z apple na
    bacznosc. jednak co nalezy podkreslic, to zdedydowana wiekszosc
    istniejsacych na OSX wirusow nie korzysta z dziur systemowych, a z
    niefrasobliwosci wlascicieli komputerow. <rs>

  • 103. Data: 2012-06-22 07:51:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 00:15, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Napisał Pan o wirusach i przytacza "dowody" w postaci linków do firm
    > sprzedających oprogramowanie aktywirusowe. Manipulacja.

    Znaczy, że jednak tych wirusów nie ma?
    Moim zdaniem oczywiste jest, że firmy produkujące oprogramowanie
    antywirusowe lobbują na swoja korzyść, ale twierdzenie, że wirusów nie
    ma bo pisze o tym taka firma jest *kłamstwem*, bo doniesienia o wirusach
    można znaleźć nawet na fanbojskich forach apple.
    Dodatkowym smaczkiem jest to (co zresztą widać po Tobie), że fanboje
    twardo twierdzą, że wirusów nie ma i nie maja żadnego antywira, co
    pozwala tymże swobodnie buszować po ich systemie :) - niezauważenie, bo
    czasy kiedy funkcja wirusa poza mnożeniem się było kasowanie plików i
    wyświetlanie bzdurnych komunikatów dawno minęły.

    > Napisał Pan że projekty Apple są sklejone z cudzych klocków. Dla Apple
    > sprzet produkuje w całości Foconn. Kłamstwo.

    Nie, to Foxcon właśnie składa te kawałki do kupy - bo rzeczywiście
    Przemek nie powiedział prawdy pisząc, ze apple je składa :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 104. Data: 2012-06-22 08:02:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 00:17, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Przecież to jest wyzwanie i nobilitacja zhakować OSX. :)

    Dobrze, że jest ta emotikonka na końcu, bo OS X hakują przedszkolaki po
    pierwszej lekcji w 5 sekund (palce jeszcze maja niewprawne w pisaniu na
    konsoli ;) )

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 105. Data: 2012-06-22 08:07:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-21 23:49, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Przecież jeśli nawet cokolwiek by się niepożądanego działo, w domyśle
    > wirus, backdoor, sspyware, to jego aktywność widać z kilometra

    Na poważnie to piszesz?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 106. Data: 2012-06-22 08:21:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 00:29, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > No to co nie jest dziadostwo, skoro jedne z najlepszych notebooków się
    > nie klasyfikują?

    Ja bym się chciał dowiedzieć w czym niby nowy (a nawet poprzedni)
    macbook pro i E6420 są podobne poza mocą i dobrym wyglądem? :)
    Bo akurat takiego della mam służbowego i w przeciwieństwie do Szymona
    (być może dlatego, że 80% czasu siedzi w stacji dokującej) mam o nim
    dobre zdanie

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 107. Data: 2012-06-22 08:25:08
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-21 21:05, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Zapomniał Pan

    Ty chcesz kogoś obrazić?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 108. Data: 2012-06-22 09:01:08
    Od: Neo <d...@y...pl>

    Tom01 wrote:

    > Bez przesadyzmu. Mac to po prostu porzadnie zrobiony komputer, jako
    > maszyna i świetny system operacyjny. Sam komputer nie jest żadnym
    > Maybachem. Przykładowo odpowiednikiem Maca Pro jest np DELL Precision.
    > Zrobiony tak samo dobrze i tak samo drogi. Co ciekawe na zlecenie obu
    > tych firm jedne i drugie produkuje ta sama fabryka - FOXCONN.

    Najprawdopodobniej Mac to będzie moja następna maszyna.

    Mam nadzieję, że następne 10 lat to będzie okres szybkiego rozwoju dla
    mnie o będę miał tyle kasy, że to kupić, najlepszy zestaw.
    Zobaczymy :)

    Chciałbym zapytać, czy na przykład elektrownie atomowe, które są
    przecież sterowane komputerowo, albo piloty automatyczne w samolotach,
    działają w oparciu o standardowe systemy operacyjne i sprzęt, czy
    dedykowany sprzęt wojskowy? Przepraszam, z ciekawości pytam.

    > Najbardziej "wypasiony" monitor z jakim miałem styczność kosztował
    > prawie 65 tys zł i służy w sterowni oczyszczalni ścieków do
    > monitowowania procesu technologicznego. ;)

    A czy można prosić o jakieś linka z fotkami lub filmikami, gdzie widać
    ludzi pracujących przy takim sprzęcie? Jest coś takiego w necie.

    Ciekawi mnie jak duży taki monitor jest w stosunku do człowieka, jak
    jest usytuowany w sali itd. Znowu, przepraszam bardzo, mnie wszystko
    interesuje i we wszystko wkładam nos.

    > Ale są droższe. Najlepszy o jakim wiem, kosztuje zdwowo ponad 100 tys zł
    > i został skonstruowany do projektowania i modelowania. To są prawdziwe
    > Maybachy.

    No tak, a te bajecznie wielkie monitory na ścianach w filmach o CIA,
    albo monitory wnotowane w biurka, która interpretują mowę ludzką, albo
    monitory wyświetlające hologram z małego urządzonka wielkości
    długopisu leżącego na stole? Tak to faktycznie jest czy to SF?

    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :D

  • 109. Data: 2012-06-22 09:10:45
    Od: Neo <d...@y...pl>

    rs wrote:

    > choc to nie jest, oczywiscie nie mozliwe

    Przepraszam, że się wtrącam, ale wszystko może paść. W mojej skromnej
    ocenie, patrząc ze statystycznego punktu widzenia, wszystko może paść.

    Statystyka stosuje się do każdego produktu każdej firmy.

    Na przykład, kupiłem teraz monitor samsung za 1100. Bajer itd. Byłem
    wybierać z moja dziewczyną, chciałem kupić Sony, ale ona się uparła,
    bo ten ładny i będzie taniej :(

    Tłumaczę jej, że to jest kwestia prawdopodobieństwa, że coś padnie, a
    one nie, że samsung jest ładny. Miesiąc używania i już jeden piksel
    świeci się tylko na biało. Jest gwarancja itd. ALE MI SIĘ NIE CHCE W
    TO BAWIĆ.

    A w Soniaku nie może paść piksel, a w makówce? Jasne, że może! Ale z
    innych prawdopodobieństwem, o wiele niższym, ale może.

    Sorry, tak to widzę. Nie ma czegoś takiego, ŻE SPRZĘT JEST PEWNY.

    W medycynie, czy gdziekolwiek. Podpisujesz przed operacją kwit, że jak
    umrzesz, to Twoja wina. I tyle. Oni mogą popełnić błąd, bo to jest
    wpisane w każdy zawód i każdy produkt.

  • 110. Data: 2012-06-22 09:14:49
    Od: Neo <d...@y...pl>

    On 22 Cze, 08:25, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:

    > Ty chcesz kogoś obrazić?

    Następny pecet? Nikogo nie chce obrazić. Nie obrażaj się o byle co,
    człowieku.

    Jest miłym człowiekiem i prowadzi rzetelną dyskusję.

    A jak Ty nie jesteś człowiekiem tylko pecetem, to jesteś po to, żeby
    służyć ludziom a nie się na nich obrażać ;D