  • Data: 2012-06-26 23:38:56
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Jun 2012 22:47:39 +0200, Tom01
    <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

    >Windows NT to niemal dokładna kopia VMS. Im dalej z "rozwojem" tym
    >cokolwiek było warte zaimportowania z VMS tradycyjnie zostało spieprzone.

    ? Z VMS jest jądro. Reszta to niedoszły OS/2 bodajże v.4.0 + API z
    Win95+ GUI z Win95.

    >Przypomina mi to próby załatania durszlaka plasteliną.

    Wirusów na Win NT aż do pojawienia się XP nie było tak dużo. Dopiero
    popularność XP pokazała jakie dziury czają się wszędzie i że praca z
    ustawieniami administratora to nie jest najmądrzejszy pomysł. A MS w
    tych czasach też się zapierał, jakie to XP jest bezpieczne. Niestety
    MS nie może powiedzieć, ok a teraz skopujemy se Unixa, a stare
    programy będą działały przez jeden lub dwa następne updaty systemu a
    później finito. To i łatanie jest efektem wyważenia pomiędzy
    skutecznością a jak najmniejszym popsuciem wstecznej kompatybilności.

    Realnego poziomu bezpieczeństwa MakOSa nie znamy, na razie jest na
    tyle mało popularny że mało kto na niego pisze wirusy.

    Zresztą, przez ostatnie trzy-cztery lata mój antywirus nie przydawał
    się do niczego oprócz tych przypadków, że wiedziałem że dostanę coś z
    zawirusowanego komputera. Wbrew pozorom w domu, nie latając po
    warezach, szansa złapania czegoś z sieci jest już chyba znikoma.
    Powszechne NATowanie, blokady operatorskie itp. sprawy znacznie
    obniżyły skuteczność ślepego ataku. Znacznie bardziej zdradliwe mogą
    być ,,sieci'' firmowe ;)
    --
    Grzegorz Krukowski