  • 1. Data: 2011-02-26 09:35:26
    Temat: Machinery HDR 2.0 pierwsze sample
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    Mam przyjemność pokazać wam pierwszego screena z nowej wersji
    Machinery 2.0
    Program został zaprojektowany i napisany w całości od nowa co
    pozwoliło wprowadzić nowe podejście do obróbki obrazu.
    Nowy interfejs pozwala na dowolne ustawianie, grupowanie oraz zmianę
    rozmiarów poszczególnych palet narzędzi. Przy okazji został także
    wprowadzony tryb pracy na pełnym ekranie.
    Nowa koncepcja pracy z obrazem polega na rozwinięciu idei warstw
    znanych z Photoshopa. W Machinery warstwami są efekty fotograficzne
    wraz z własnym zestawem narzędzi oraz menu. Na przykładowym ekranie
    warstwy są widoczne jako zakładki u góry okna programu.
    Dzięki takiemu rozwiązaniu można uprościć interfejs, pokazując w danej
    chwili tylko te narzędzia, które są potrzebne do uzyskania danego
    efektu oraz co ważniejsze, dać użytkownikowi możliwość zmiany ich
    kolejności a także powielania dowolną ilość razy tego samego efektu i
    ustawiania go w dowolnym miejscu.
    Każda warstwa pokazuje obraz na danym etapie obróbki a także umożliwia
    zapis obrazu na tym właśnie etapie

    http://img28.imageshack.us/img28/292/edytorsample.jp

    W trakcie pracy wszystkie zmiany odbywają w obrębie zakładki (efektu)
    na którym pracujemy. Po przełączeniu na zakładki znajdujące się po
    prawej stronie program wykona brakujące obliczenia.
    Dzięki takiej organizacji pracy można w każdej chwili wrócić do
    dowolnego wcześniejszego efektu i dokonać poprawek. Można np. po
    wykonaniu całej obróbki zdjęcia cofnąć się do pierwszej zakładki i
    zmienić kadr czy balans bieli albo nawet od nowa złożyć HDR zmieniając
    listę obrazów a wszystkie obliczenia z kolejnych zakładek program
    wykona automatycznie.

    Program współpracuje oczywiście z Machinery Explorer.

    http://img822.imageshack.us/img822/7312/explorersamp
    le.jpg

    www.machineryHDR.com

  • 2. Data: 2011-02-26 09:54:09
    Temat: Re: Machinery HDR 2.0 pierwsze sample
    Od: Zlecony <z...@g...com>

    W dniu 2011-02-26 10:35, MMM pisze:
    > Mam przyjemność pokazać wam pierwszego screena z nowej wersji
    > Machinery 2.0

    Czy znana jest choćby przybliżona data wypuszczenia wersji 2.0 ?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-02-26 12:08:39
    Od: Konrad K <l...@...pl>

    W dniu 2011-02-26 10:35, MMM pisze:
    > Mam przyjemność pokazać wam pierwszego screena z nowej wersji
    > Machinery 2.0

    Wygląda bardzo fajnie ale mam jedno pytanie - czy na danej zakładce
    będzie można przełączyć się na podgląd ostatecznego efektu? Inaczej
    trudno będzie kontrolować wygodnie parametry różnych "etapów" bez
    ciągłego przełączania się miedzy zakładką danego etapu, a zakładką
    ostatnią.

  • 4. Data: 2011-02-26 18:14:12
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 26 Lut, 13:08, Konrad K <l...@...pl> wrote:
    > Wygl da bardzo fajnie ale mam jedno pytanie - czy na danej zak adce
    > b dzie mo na prze czy si na podgl d ostatecznego efektu? Inaczej
    > trudno b dzie kontrolowa wygodnie parametry r nych "etap w" bez
    > ci g ego prze czania si miedzy zak adk danego etapu, a zak adk
    > ostatni .

    Mój pomysł na pracę z programem jest taki żeby każdy efekt robić
    osobno mając za obraz źródłowy to co jest na wcześniejszej warstwie
    (zakładce).
    Zaproponowana przeze mnie kolejność warstw określa typowy sposób
    obróbki zdjęcia, gdzie najpierw się ustawia balans bieli czy kadruje,
    usuwa szum, potem przetwarza obraz, a na koniec dopasowuje kolory.
    Różnica w porównaniu z PS jest taka że w Machinery warstwa robi bardzo
    dużo, jest w pewnym sensie zamkniętą całością po wykonaniu której
    przechodzi się do następnego etapu.

  • 5. Data: 2011-02-26 19:45:31
    Od: Konrad K <l...@...pl>

    W dniu 2011-02-26 19:14, MMM pisze:

> [...]
    > Różnica w porównaniu z PS jest taka że w Machinery warstwa robi bardzo
    > dużo, jest w pewnym sensie zamkniętą całością po wykonaniu której

    Ja rozumiem, m.in. właśnie dlatego pytałem czy mimo wszystko będzie
    dostępny "skrótowy" podgląd efektu ostatecznego. Jako osobę chcącą
    uzyskać konkretny zdjęciowy efekt ostateczny interesuje mnie ten efekt,
    a nie jak zdjęcie wygląda między np. etapem drugim i trzecim. W Twojej
    obecnej wersji zmieniając suwaki w krokach 1-3 ten efekt widzę
    natychmiast i mogę łatwo suwakiem ustawić np. zadowalające mnie
    winietowanie. W Twoim nowym pomyśle będę się musiał naskakać między
    zakładką z winietowaniem, a zakładką ostatnią. Jakoś mnie to nie
    przekonuje...