  • 11. Data: 2012-06-06 21:52:44
    Temat: Re: MUX-1 w Kiecach? ŚCIEMA czy przekręt?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Damian G <d...@u...gmail.com> wrote:

    > Dokładnie, MUX-1 masz na kanale 62. Wiele starszych
    > instalacji/anten/wzmacniaczy itp. było projektowanych na pracę do kanału 60...
    > Sam miałem z tym problem (kanał 64). Zmiana anteny ze starej Yagi i
    > kolosalna róznica w odbiorze..

    64... Ja mam właśnie problem z Łazami i kanałami 55 i 58. 10-elementowa
    Yagi, zainstalowana 3 lata temu i brak sygnalu w odleglosci 45 km.

  • 12. Data: 2012-06-06 22:19:03
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > 64... Ja mam właśnie problem z Łazami i kanałami 55 i 58. 10-elementowa
    > Yagi, zainstalowana 3 lata temu i brak sygnalu w odleglosci 45 km.

    U mnie trochę lepiej - kaszani się tylko kanał 58. Odległość 50 km na
    południe. Nie wiem, gdzie jesteś, ale mnie "uratował" nowy nadajnik w
    Przysuchy (40 km) na kanale 50 - poprawny odbiór jest nawet tyłem anteny :)

    Piotr

  • 13. Data: 2012-06-07 00:05:59
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Hikikomori Mint" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A dasz link do tej anteny?
    Proszę:
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_19-
    21-69_dvb-t_A1911.htm
    Tylko po co Ci w centrum Krakowa taka antena? :-)
    Ja mam 70km w linii prostej od nadajnika, u Ciebie wystarczy jakaś pokojowa,
    ewentualnie "siatkowa":
    http://www.dipol.com.pl/antena_cx-8_wersja_b_z_symet
    ryzatorem_A0033.htm

    > I gdzie moge sprawdzic, z ktorej strony mam nadajnik?

    Kraków - Chorągwica
    http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR
    _S4A
    Nie wiem gdzie mieszkasz, więc nie wiem jak nakierować antenę.
    W maps google wpisz współrzędne nadajnika i swoje i sprawdzisz jak masz
    ustawić antenę.

  • 14. Data: 2012-06-07 00:49:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:

    > U mnie trochę lepiej - kaszani się tylko kanał 58. Odległość 50 km na
    > południe. Nie wiem, gdzie jesteś, ale mnie "uratował" nowy nadajnik w
    > Przysuchy (40 km) na kanale 50 - poprawny odbiór jest nawet tyłem anteny :)

    Właśnie przywiozłem (bo to domek letni) superduperhiper antenę DigitMax z
    przedwzmacniaczem, i nie ma siły - musi odbierać. Liczę nawet na to, że z
    Pekinu eksperymentalny TVN HD obejrzę ;-)
    Chociaż zawsze mogę się mylić ;-)

  • 15. Data: 2012-06-07 03:25:42
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Hikikomori Mint (h...@a...pl)
    in news:jqo9bp$frd$1@inews.gazeta.pl

    > I gdzie moge sprawdzic, z ktorej strony mam nadajnik?

    Jak masz telefon z Androidem, to zainstaluj to:
    http://tinyurl.com/czzgk5l

    Pozdrawiam,
    MSz

  • 16. Data: 2012-06-07 14:29:35
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Terry Jonesty" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...
    >Ależ ja odbieram na drucie!
    >i MUX-2 odbieram bez najmniejszych problemów!
    >a MUX-1 ni cholery!

    Fale radiowe mają to do siebie że ulegają silnym odbiciom, nawet od twojej
    dupy (nie gniewaj się).
    Dwie fale radiowe o róznych częstotliwościach, to dwie rózne długości fal a
    więc różnie się będa odbijać od takiej samej przeszkody. I tak może się
    okazać że w twoim miejscu zamieszkania częstotliwość MUX 2 jest w miarę
    czysta bez odbić a MUX-1 może docierać z dwóch miejsc, bezpośrednio z
    nadajnika i z silnego odbicia. Jeżeli odbicie nie jest zgodne w fazie z
    sygnałem bezpośrednim to może się okazać że nic nie odbierzesz. Jedynym
    ratunkiem jest wtedy dobra antena kierunkowa, nie wazny jej zysk ale
    kierynkowość, czyli jak najwęższa jej wiązka. W ten sposób eliminujesz wpływ
    sygnałów przychodzących z boków anteny czyli odbić.
    To tak w skrócie.

    Marek

  • 17. Data: 2012-06-07 22:44:24
    Od: Hikikomori Mint <h...@a...pl>

    On 07.06.2012 00:05, nom wrote:

    > Kraków - Chorągwica

    czyli na pd-wsch od centrum, a na pd od nowej huty

    no to jest nadzieja, bo jakby bylo na zachod to bym mial po drugiej
    stronie bloku.

    --

    Polacy, nic się nie stało... Mamy EURO 2012...
    http://biznes.onet.pl/ostry-zawal-w-sluzbie-zdrowia,

    http://biznes.onet.pl/wideo/upadlo-juz-300-polskich-
    firm,76784,w.html

  • 18. Data: 2012-06-07 23:20:36
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Terry Jonesty napisał:
    > Czyli niby TO SAMO - jednak JEDNO DZIAŁA a drugie NIE! :P

    To oczywiście spisek PO i TVN-u ;-)

    > Jakie wytłumaczenie - no chyba, że jakiś "uczony" tutaj zaraz mi
    > "udowodni", że MUX-1 ma jakiegoś innego rodzaju fale radiowe niż
    > MUX-2?

    Inna częstotliwość - MUX-1 masz na kanale 62, jeśli Twoja antena albo
    symetryzator pracuje do 60 (w analogu raczej nie było potrzeby wyżej)
    kanału, to może dość silnie tłumić wszystko powyżej. To jedno. Druga
    sprawa, to że wraz ze wzrostem częstotliwości rośnie tłumienność trasy,
    czyli masz większą stratę mocy po drodze. Oczywiście to samo występuje w
    kablu. Może kabel ma już swoje lata i zbyt mocno tłumi - i znowu,
    bardziej tłumi wyższe częstotliwości. A może antena nadawcza nadaje 50
    kW, ale kierunkowo - czyli w Twoją stronę moc jest mniejsza. Przyczyn
    może być wiele.

  • 19. Data: 2012-06-20 22:05:35
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    http://www.dvbtmap.eu/