    From: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: MUX-1 w Kiecach? ŚCIEMA czy przekręt?
    Date: Thu, 07 Jun 2012 23:20:36 +0200

    Użytkownik Terry Jonesty napisał:
    > Czyli niby TO SAMO - jednak JEDNO DZIAŁA a drugie NIE! :P

    To oczywiście spisek PO i TVN-u ;-)

    > Jakie wytłumaczenie - no chyba, że jakiś "uczony" tutaj zaraz mi
    > "udowodni", że MUX-1 ma jakiegoś innego rodzaju fale radiowe niż
    > MUX-2?

    Inna częstotliwość - MUX-1 masz na kanale 62, jeśli Twoja antena albo
    symetryzator pracuje do 60 (w analogu raczej nie było potrzeby wyżej)
    kanału, to może dość silnie tłumić wszystko powyżej. To jedno. Druga
    sprawa, to że wraz ze wzrostem częstotliwości rośnie tłumienność trasy,
    czyli masz większą stratę mocy po drodze. Oczywiście to samo występuje w
    kablu. Może kabel ma już swoje lata i zbyt mocno tłumi - i znowu,
    bardziej tłumi wyższe częstotliwości. A może antena nadawcza nadaje 50
    kW, ale kierunkowo - czyli w Twoją stronę moc jest mniejsza. Przyczyn
    może być wiele.