  • 51. Data: 2015-11-19 07:09:43
    Temat: Re: MS chce nas wydymać?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    M.M. wrote:
    > Tak, jest to skomplikowane. Może właśnie trzeba napisać programik do
    > oszacowania.

    nudzi ci sie czy jak?

  • 52. Data: 2015-11-19 10:26:30
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, November 19, 2015 at 7:09:44 AM UTC+1, witek wrote:

    > nudzi ci sie czy jak?

    To była sugestia do kolegi Fira ;-)

    Niemniej jednak czasami piszę takie programiki. Piszę je po to, żeby
    oszacować, czy warto zabierać się za pisanie większego programu. Czasami
    mam do wykonania sporo obliczeń i 5-20 sekund na odpowiedź. Napisanie
    całości zajmuje np. miesiąc czasu. Już kilka razy napracowałem się i
    potem program nie mógł być używany, bo za późno dawał odpowiedź. Gdy
    się napisze kilka tego typu programów, to ma się lepszą intuicję do
    oszacowania, czy w ogóle warto zabierać się za docelowy program.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2015-11-19 10:55:36
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 listopada 2015 07:09:44 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > nudzi ci sie czy jak?

    kolega mm ma sklonnosc do skupiania sie na rzeczach fikcyjnych i nieistotnych

    wedlug tego jak ja widze normalnie program
    na pc to własciwie memory bandwidth w
    czystej postaci, wszystko działa z predkoscią 4 GB/s (na rdzen), end of story

    (moze jest to wizja troche przyblizona ale
    niekoniecznie i moim zdaniem ma spory sens)

    co prawda wiki podaje ze niektore nowe pamieci maja sporo wiekszy bandwidth
    (np PC4-25600 DDR4 SDRAM - 25.6 GB/s)

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_device_bit_rat
    es#Dynamic_random_access_memory

    ale nie jesyem pewien czy temu wierzyc

    Tak naprawde to program to wlasnie nieustanny flow strumieni ramu, arytmetyki i
    logiki jest tam na ogol tylko troche (btw mozna zauwazyc e ze operacje ktore sie
    powszechnie nazywa logicznymi czyli OR i AND tak naprawde to arytmetyka - operacje
    logiczne to wlasciwie wylacznie ify (choc pewnie ogolny statyczny rozklad programu
    i sam program mozna uznac za wynik logiki)
    - tym mniej jest zreszta tej arytmetyki im kod jest bardziej zoptymalizowany, pozatym
    obeznie przepustowosc arytmetyki jest kilku-nawet kilkunastokrotnie wieksza niz
    bandwidth ramu - tak ze normalna predkosc programu sprowadza sie do na ogol po prostu
    do memory bandwidth, eos

    słowem mz przy zwiekszneiu memory bandwidth 10 raz obserowowalny bylby z grubsza
    fizykalny (z zegarkiem w reku) 10 krotne przyspieszenie wszystkiego

  • 54. Data: 2015-11-19 11:01:09
    Od: fir <p...@g...com>

    > co prawda wiki podaje ze niektore nowe pamieci maja sporo wiekszy bandwidth
> [...]
    (bo nie wiem tez na ile decydujca jest tu presdkosc kosci ramu a na ile predkosc tej
    szyny ram-procesor czy jak to nazwac; ogolnie to co ja mam na mysli mowiac o
    bandwidth to jest predkosc czytania/pisania z ramu za posrednictwem procesora, np
    jesli proc jest w stanie zapisac 4 GB na sekunde to jest to 4GB/s bandwidth, o tyle
    nie jestem pewien co doklandie znaczy ten wynik powyżej

  • 55. Data: 2015-11-19 11:03:13
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:

    > słowem mz przy zwiekszneiu memory bandwidth 10 raz obserowowalny bylby
    > z grubsza fizykalny (z zegarkiem w reku) 10 krotne przyspieszenie wszystkiego

    Hihihi. Ale trzeba byc maksymalnie niekumatym niczego palantem, aby napisac cos tak
    glupiego.:))
    PS: Wez sie lepiej za kowalstwo artystyczne, albo wyplatanie koszykow.
    Tam "bandwidth" bardziej przelozy Ci sie na ogolna wydajnosc.

    AK

    ---
    Avast.

  • 56. Data: 2015-11-19 11:40:41
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, November 19, 2015 at 10:55:38 AM UTC+1, fir wrote:

    > kolega mm ma sklonnosc do skupiania sie na rzeczach fikcyjnych i nieistotnych
    Podałem metodę, przy po mocy której w maksymalnie kilka godzin można
    uzyskać aproksymacyjny czas przetwarzania vs operacji na pamięci. Oczywiście
    jak każdy mogłem się gdzieś pomylić i metoda jest nieskuteczna. Czy mógłbyś
    rzeczowo pokazać gdzie się pomyliłem, zanim skrytykujesz?

> [...]
    > (moze jest to wizja troche przyblizona ale
    > niekoniecznie i moim zdaniem ma spory sens)
    Raczej kolega mm ma sklonnosc do skupiania sie na rzeczach
    fikcyjnych i nieistotnych

    > co prawda wiki podaje ze niektore nowe pamieci maja sporo wiekszy bandwidth
    > (np PC4-25600 DDR4 SDRAM - 25.6 GB/s)
    A w dupie z wiki, lepiej przyjmijmy Twoje 4GB/s

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_device_bit_rat
    es#Dynamic_random_access_memory

    > ale nie jesyem pewien czy temu wierzyc
    Lepiej wierzyć w Twoje 4GB/s bez uwzględnienia rodzaju pamięci i rodzaju
    dostępu ;-)

> [...]
    pozatym
    > obeznie przepustowosc arytmetyki jest kilku-nawet kilkunastokrotnie wieksza niz
    Chłopie ale co z tego, jeśli w przeciętnym programie może być kilkanaście
    operacji logicznych (nie wspominając o bardziej czasochłonnych operacjach,
    jakim jest logarytm czy potęgowanie) i wąskim gardłem staje się przetwarzanie.

    - tak ze normalna predkosc programu sprowadza sie do na ogol po prostu do memory
    bandwidth, eos
    Jeśli robisz xor dwóch dużych tablic to tak - wcale to nie jest zdegenerowany
    przypadek.

    > słowem mz przy zwiekszneiu memory bandwidth 10 raz obserowowalny bylby z grubsza
    fizykalny (z zegarkiem w reku) 10 krotne przyspieszenie wszystkiego
    Jeśli to jest naprawdę dla Ciebie takie ważne, to napiszże ten program z
    jednym xorem a potem z dwoma xorami i wylicz.

  • 57. Data: 2015-11-19 11:51:39
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 listopada 2015 11:40:45 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    > Jeśli to jest naprawdę dla Ciebie takie ważne, to napiszże ten program z
    > jednym xorem a potem z dwoma xorami i wylicz.

    nie mow mi niezbyt lotny kolego co mam robic bo to sa twoje prywatne rojenia nie moje
    ;< ja na te twoje koncepcje patrze z zażenowaniem - mozesz sobie to liczyc ale mnie
    tym nie zanudzaj, i tak mimo ze nei rozumiesz co najmniej 80% tego co mowie stracilem
    czas na wyjasnianie tego nie wiem po co, chyab z nadmiaru uprzejmosci (co i tak nic
    nie dalo)

  • 58. Data: 2015-11-19 12:05:35
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Albo obaj z (s)firem nauczycie sie korzystac z usenetu i uszanujecie ogolnie przyjete
    w nim 30letnie juz zasady (i tym sammym innych uzytkownikow), albo do kazdego Waszego
    listu zaczne doklejac po 10 (albo i 100:) postow z Waszymi "drzewko"/"cytatami"
    (a cierpliwy i upierdliwy jestem jak jasna cholera...;).
    To tez juz chyba 30letnia ogolnie przyjeta usenetowa metoda na skutecznie
    utemperowanie
    "mających innych serdecznie w d.." spamerow czy (...).

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    On Tuesday, November 17, 2015 at 7:49:10 PM UTC+1, fir wrote:

    > boje sie wlasnie ze mam racje, z osobowosci nie jestem szczerze mowiac jakims
    maniakiem
    > dyscypliny ;o ale szczerze mowiac tutaj
    >
    > jesli juz mowi sie na jakis temat to sila rzeczy zeby nie plesc bezsensów jakies
    trzymanie sie
    > jakiegos tam "pionu" (jakiejs tam przedmiotowosci i jakiejs tam sensownosci) musi
    byc -

    > gdyby tego bylo wiecej to moze jeszcze mialoby to jakies resztki sensu

    ---
    Avast.

  • 59. Data: 2015-11-19 12:08:21
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 19 Nov 2015 02:40:41 -0800 (PST), M.M. wrote:

    fizykalny (z zegarkiem w reku) 10 krotne przyspieszenie wszystkiego
    > Jeśli to jest naprawdę dla Ciebie takie ważne, to napiszże ten program z
    > jednym xorem a potem z dwoma xorami i wylicz.

    Po co się z tym koniem kopiesz?

    --
    howgh
    szemrany

  • 60. Data: 2015-11-19 12:18:00
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, November 19, 2015 at 12:08:57 PM UTC+1, szemrany wrote:

    fizykalny (z zegarkiem w reku) 10 krotne przyspieszenie wszystkiego

    > Po co się z tym koniem kopiesz?
    Sam nie wiem.