  • Data: 2015-11-19 19:26:04
    Temat: Re: MS chce nas wydymać?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Klobukowski wrote:
    > Może ja spróbuję, a nóż się przebiję :D
    >
    > W przypadku dostępu do pamięci kluczowy jest czas dostepu a nie transfer. Co z tego
    że transfer jest 22GB/s skoro zainicjowanie transferu trwa. Określa to parametr CAS
    latency. Rozpatrzmy to na przykładzie:

    > Pamięci DDR3 działają z częstotliwością od 100 do 266MHz. W czasie jednego cyklu,
    potrafią przetransferować 64bajty ciągłego fragmentu pamięci. Czyli, daje to
    maksymalny transfer rzędu ok !7GB/s Mają jednak CAS latency od 12 do 15 cykli., co
    powoduje że od momentu wystawienia przez procesor żądania dostępu pamięci, do
    rozpoczęcia transferu mija minimum 12 cykli pamięci.

    > Czyli zakładając że procesor jest taktowany 2GHz, a pamięć (upraszczając) 100MHz,
    to od momentu wystawienia przez procesor żądania dostępu, mija co najmniej 240 cykli
    procesora! Czyli cała wieczność. Dlatego, dostęp do pamięcia jest 'drogi'.

    > AdamK

    po to wymyslili cache, pipeline, branch optimization i inne cuda zeby to
    przyspieszyc.