    From: "sTav" <m...@b...o2.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: MS "Standard" FAT32
    Date: Tue, 12 Jun 2012 00:56:43 +0200

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości
    news:1awqqo047omt5$.dlg@kwinto.prv...

    > http://www.sevenforums.com/tutorials/46707-ms-dos-bo
    otable-flash-drive-create.html

    Ta strona (jak i podobna dedykowana Viscie) są z 2008 i 2009r. Od tego
    czasu do Visty dodano 2 SP i niezliczoną ilość poprawek tzw.
    "bezpieczeństwa".

    Autor artykułu proponuje HPUSBFW v.2.0.2 i w dodatku do jakiegoś pena
    rozpoznawanego przez system jako "PNY 2.0 FD 8.02" (który być może
    widziany jest jako dyskietka - [sądząc po tym "FD"]).

    Informuję że próbowałem:
    HPUSBFW v.2.1.8 i v.2.2.3, BootFlashDos, BootMyFlash, Rufus_v1.1.7f ,
    RMPrepUSB, - bez powodzenia.

    Nie omieszkam sprawdzić tego HP 2.0.2 ponieważ był modyfikowany w 2009
    r.
    Niemniej i tak coś tu nie gra, bo _oryginalny_ HPUSBFW 2.1.8 datowany
    jest na 2004 r. więc coś podejrzanego jest w tych numeracjach wersji.

    Tak czy owak narzedzia te są nieprzydatne, bo Vista _AKTUALNIE_ przy
    kopiowaniu swoim shellem plików na pena (zresztą ogranicza się tylko do
    trzech systemowych), - opatruje command.com atrybutem Hidden, - więc DOS
    nie "widzi" command.com i jedyne co w najlepszym razie zobaczymy po
    boot, to komunikat: "podaj ścieżkę do command.com".
    Można wypakować command.com np. z obrazu ghosta czy innego "image" jeśli
    wypakowuje je natywny program (bez pośrednictwa shell'a).
    Mało tego: jesli shell zobaczy pliki config.sys i autoexec.bat to im
    również zaloży atrybut hidden. Więc proszę mi nie wciskać staroci jako
    remedium. ;-)

    M$ świadomie i z premedytacją ogranicza dostęp użytkownika (także do
    własnych produktów out-of-date).
    Autorzy bardziej "zaangażowanych" programów do bootpenów nie bez powodu
    proponują różne bootmanagery jak grub4dos, plop, wee...
    Ale mi własnie chodzi o to, by owych bootmanagerów nie musieć stosować!
    Nie wiem w czym zresztą bootmanager miałby pomóc skoro Vista nie widzi
    Tablic Alokacji założonych przez MSWIN4.1 (DOS7.x)?

    BTW: Czy ktoś wie czy jest jakaś żelazna reguła położenia Tablicy
    Alokacji na partycjach FAT i od czego zależy? Deskryptora nośnika?
    Wielkości partycji? Czegoś jeszcze? Za cienki jestem by wyczytać to z
    dokumentacji MS.

    sTav