  • Data: 2011-07-29 13:47:10
    Temat: Re: MS-DOS obchodzi 30 urodziny
    Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:y22q3e9mtdgm.sc7wmui6riyt.dlg@40tude.net...

    > Czas leci... Mój pierwszy PC-et miał przeglądarkę Arachne for DOS i modem
    > zewnętrzny 2kB/s :) Ta Arachne, coś koło 1 MB ściągała się pół nocy z
    > 0202122.

    wtedy już miałem Windows 95. Czasy dosowe to przed 1995 rokiem wtedy
    korzystałem z TPSA BBS który uruchomiony był w Szczecinie. Oczywiście z
    czysto dosowych lat to początek 1990 roku zaraz potem pojawił się Windows
    3.0 który miałem odpalony na XT z bursztynowym monitorem hercules. Chodził
    kulawo ale wiele ciekawych rzeczy można było zrobić. W tym XT-ku z prockiem
    Nec v30@10MHz miałem jako jeden z niewielu stację 3.5'' 1.44. Dyskietka
    wtedy potrafiła przechowywać dane 10 lat i mimo katowania nie padała tak jak
    dzisiaj. Kosztowały one też odpowiednio więcej za paczkę około 40-50 zł.
    Paczka 5.25 o pojemności 360MB kosztowała około 20-30 zł. Z ciekawostek
    miałem nawet dyskietki firmy Stilon Gorzów które nie były nawet takie
    tragiczne a pachniały trochę jak stary ser albo farba emulsyjna.