  • 1. Data: 2011-05-16 07:43:06
    Temat: MPEG2 MPEG4
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Pytanie retoryczne:
    dlaczego nie istnieje dyrektywa UE
    nakazujaca aby TV były potencjalnie multistandartowe?
    np. tor obróbki cyfrowej na wymiennym klocku jak karta w PC

    --
    Włodek

  • 2. Data: 2011-05-16 08:10:21
    Temat: Re: MPEG2 MPEG4
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-05-16 09:43, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Pytanie retoryczne:
    > dlaczego nie istnieje dyrektywa UE
    > nakazujaca aby TV były potencjalnie multistandartowe?
    > np. tor obróbki cyfrowej na wymiennym klocku jak karta w PC

    A po co ?
    To rzecz producenta czy chce mieć w swoim produkcie moduł wymienny czy nie.
    Jak urzędnicy wprowadzają odgórnie takie wymogi to kończy się jak z
    krzywizną bananów, albo z żarówkami

  • 3. Data: 2011-05-16 08:16:04
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Można włożyć moduł mpeg4 jeżeli TV ma CI

    Przykładowy
    http://allegro.pl/modul-tv-mpeg4-neotion-cyfrowa-tel
    ewizja-naziemna-i1611902225.html

    K.

  • 4. Data: 2011-05-16 08:28:50
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Można włożyć moduł mpeg4 jeżeli TV ma CI
    >
    > Przykładowy
    > http://allegro.pl/modul-tv-mpeg4-neotion-cyfrowa-tel
    ewizja-naziemna-i1611902225.html

    Nie z każdym działa :-)

  • 5. Data: 2011-05-16 10:59:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w
    > Pytanie retoryczne:
    > dlaczego nie istnieje dyrektywa UE
    > nakazujaca aby TV były potencjalnie multistandartowe?
    > np. tor obróbki cyfrowej na wymiennym klocku jak karta w PC

    To sie wszystko rozwija w tempie zaskakujacym nie tylko urzednikow
    :-)

    Jeszcze wczoraj mieli stara dobra telewizje analogowa w kilku
    standardach, a dzis maja juz wdrozony mpeg2 i co - co chwila jakies
    zmiany ?
    Owszem, mozna by to wszystko zrobic na fpga, ale byloby znacznie
    drozsze .. a i tak by sie szybko okazalo ze nie dorasta :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-05-16 17:52:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. wrote:

> [...]
    > Owszem, mozna by to wszystko zrobic na fpga, ale byloby znacznie
    > drozsze .. a i tak by sie szybko okazalo ze nie dorasta :-)

    Dużo da się zrobić w softwarze. Większość telewizorów ma coś na burcie, na
    przykład Linuxa :-)

    Waldek

  • 7. Data: 2011-05-18 05:26:41
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:93d6ikFb1U1@mid.uni-berlin.de...

    > Dużo da się zrobić w softwarze. Większość telewizorów ma coś na burcie, na
    > przykład Linuxa :-)

    U mnie w Panasonicu jest Linux na licencji GNU, podana jest stronka skąd
    można ściągnąć kody źródłowe. :-)
    Ale ciekawe czy za obróbkę MPEG2/4 odpowiada software czy dedykowany
    procesor.

  • 8. Data: 2011-05-18 08:50:40
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 18/05/2011 06:26, nom wrote:

> [...]
    > można ściągnąć kody źródłowe. :-)
    > Ale ciekawe czy za obróbkę MPEG2/4 odpowiada software czy dedykowany

    W tej chwili ciezko odroznic 'software' od 'dedykowanego procesora'...
    gdys owe sprzetowe dekodery maja ladowane firmware podczast startu
    systemu. Taki najbardziej popularny SoC STi7101 i cala rodzina 710x,
    siedzacy w wielu telewizorach i odbiornikach SAT wlasnie tak dziala.
    Oczywiscie wszystko dziala pod kontrola linuxa.

    c.

  • 9. Data: 2011-05-18 09:07:15
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 18/05/2011 09:50, Cezar wrote:

> [...]
    > siedzacy w wielu telewizorach i odbiornikach SAT wlasnie tak dziala.
    > Oczywiscie wszystko dziala pod kontrola linuxa.

    mowa oczywiscie o firmware dekodera MPEG, ktore jest ladowane po starcie
    linuxa.

    c.

  • 10. Data: 2011-05-21 16:26:10
    Temat: Re: MPEG2 MPEG4 - Standardy
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 16 May 2011, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    | Pytanie retoryczne:
    | dlaczego nie istnieje dyrektywa UE
    | nakazujaca aby TV były potencjalnie multistandartowe?
    | np. tor obróbki cyfrowej na wymiennym klocku jak karta w PC

    Odpowiedz tez jest retoryczna:
    bo nie ma to sensu.

    Nie ma multistandartowosci, aktualne standardy dla
    Europy sa jednoznacznie okreslone przez dyrektywy organizacji
    [Digital Video Broadcasting Project (DVB)]
    http://www.dvb.org/

    [DVB Fact Sheets]
    [Brief introductions to key DVB stand]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/index.xml

    Dla DVB-T2 - [DVB Fact Sheet - May 2011]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T2_Fac
    tsheet.pdf

    Dla DVB-S2 - [DVB Fact Sheet - September 2010]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-S2_Fac
    tsheet.pdf

    Na swiecie rozklad standardow telewizji naziemnej pokazuje mapa:
    http://www.dvb.org/about_dvb/dvb_worldwide/DTT-world
    -map.pdf

    Zostal tez zdefiniowany bardzo ciekawy nowy standard DVB-C2:
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-C2_Fac
    tsheet.pdf

    DVB-T - [DVB Fact Sheet - May 2011]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T_Fact
    sheet.pdf

    prawdopodobnie umrze w ciagu 3-4 lat, Polsce udalo sie zalapac
    w ostatniej chwili. Zastapi ja standard DVB-T2.

    Na cytowanej stronie:
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/

    mamy:
    [1 Million DVB-T2 Devices Sold (February 18th)]
    The sales of Freeview HD (DVB-T2) devices in the UK has passed
    the one million milestone and now stands at 1.2 million devices.

    Pzdr.J.P.