  • Data: 2017-07-01 10:55:40
    Temat: Re: MB Vito - opinie
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.06.2017 o 21:31, Maciek pisze:

    > Refleksja okołowakacyjna. W Polsce królują VW Transportery, osobowe kombi i
    > różne minivany, natomiast Mercedesów Vito w roli aut rodzinnych widzi się
    > niewiele.
    > Samo auto ma u nas raczej nienajlepszą opinię.
    >
    > Z kolei podczas ostatnich wyjazdów wakacyjych na południe Europy
    > zauważyłem, że mnóstwo Włochów, Słoweńców, Chorwatów, Francuzów i Niemców
    > korzysta z Vito (głównie w wersjach z 6 fotelami i stolikiem) w roli auta
    > wakacyjnego. Z rozmów wiem, że są raczej zadowoleni i dziwili się, że u nas
    > ten samochód ma opinię padliny.

> [...]

    ja jeżdżę. Opinie dotyczą najprawdopodobniej W638 (one bardziej gniły),
    ja mam W639 3.0CDI z automatem w wersji westfalia ;) Mam go dopiero od
    roku, oprócz standardowych rzeczy typu hamulce wymieniłem w nim zapinkę
    pasa kierowcy (błąd airbag) oraz jakiś czujnik przy silniku za <200zł
    nowy. Najprawdopodobniej niebawem (za rok) będę robił wtryski - auto ma
    ok. 300.000km i to raczej normalne przy tym przebiegu.
    Z minusów: Do BMW kupiłem interfejs za 80zł, do VAG'a też za
    kilkadziesiąt zł (do nowszych kilkaset zł?), do Fiata/Citroena/Peugeota
    oraz Renault to też kwestia kilkuset zł. Mercedes sensownie gada tylko
    na swoim kabelku którego cena zaczyna się chyba od 1500zł (albo więcej),
    więc z każdą pierdołą trzeba jechać do serwisu (o, choćby ta głupia
    zapinka pasa - dwie wizyty w serwisie: diagnoza problemu i wykasowanie
    błędu po wymianie) - dla mnie to duży minus.
    Poza tym prowadzenie - auto jedzie fajnie, te 160km/h może spokojnie być
    prędkością przelotową na całej trasie, ale jest bardzo miękkie (może po
    prostu przesiadłem się ze sztywnej osobówki) i nie ma trzymania
    bocznego. Mimo wszystko jeśli nie wylecisz z fotela na zakręcie to
    pojedziesz dalej, bo auto bardzo dobrze trzyma się drogi (mam porównanie
    Fiat Scudo 2013r vs. Vito 2005r. i ewidentnie warto dopłacić za gwiazdę
    na masce- lub po prostu kupić 2x starsze vito)
    IMO 200KM to minimum na auto z taką budą (Scudo 165KM w porównaniu do MB
    204KM nie jedzie, a pali chyba tyle samo)

    Łukasz