  • 1. Data: 2013-10-25 05:18:12
    Temat: Łza się w oku kręci. XT - postęp.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Nawiązując do tematu proponuję dyskusję o widocznym postępie w PCtach.
    Pierwszym przykładem było chyba przejście XT na AT.
    Następnie 386DX itd.

  • 2. Data: 2013-10-25 08:13:48
    Temat: Odp: Łza się w oku kręci. XT - postęp.
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jeszcze były SX-y i kooprocesory. W każdym razie kiedyś zmiana z 386 na 486
    dawała znaczną poprawę wydajności. Teraz więcej daje zmiana karty graficznej
    niż płyty z procesorem.

    PC

  • 3. Data: 2013-10-25 10:11:42
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT - postęp.
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PC <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeszcze były SX-y i kooprocesory. W każdym razie kiedyś zmiana z 386 na 486
    > dawała znaczną poprawę wydajności. Teraz więcej daje zmiana karty graficznej
    > niż płyty z procesorem.

    Mam wrażenie że gonitwa za gigahercami w procesorach bardzo zwolniła. Ta płyta,
    o której pisałem w innym wątku... ma 10 lat. Kupiona za 70 zł. I wystarczy...

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2013-10-25 11:53:18
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-10-25, o godz. 08:11:42
    g...@s...invalid (Adam Wysocki) napisał(a):

    > Mam wrażenie że gonitwa za gigahercami w procesorach bardzo zwolniła.

    Musiała zwolnić bo zbliżamy się do kresu możliwości jakie można z
    krzemu uzyskać. Dlatego w tej chwili w miejsce wyścigu o szybszy zegar
    pojawił się wyścig o ilośc rdzeni.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2013-10-25 11:57:54
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-10-25 11:53, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Musiała zwolnić bo zbliżamy się do kresu możliwości jakie można z
    > krzemu uzyskać. Dlatego w tej chwili w miejsce wyścigu o szybszy zegar
    > pojawił się wyścig o ilośc rdzeni.
    >
    > Zdrówko

    Jeszcze, zeby developerzy softu potrafili zrobic z nich uzytek...
    Poki co 7-zipy i wiele innych mniejszych oraz wiekszych aplikacji jedzie
    na 1 rdzeniu a pozostale 5 kurzy sie.

  • 6. Data: 2013-10-25 12:15:19
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze, zeby developerzy softu potrafili zrobic z nich uzytek...
    > Poki co 7-zipy i wiele innych mniejszych oraz wiekszych aplikacji jedzie
    > na 1 rdzeniu a pozostale 5 kurzy sie.

    7-zip wykorzystuje wiele rdzeni.

    --
    marfi

  • 7. Data: 2013-10-25 12:27:14
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > pojawił się wyścig o ilośc rdzeni.

    Z ktorych kazdy swoje ciepelko produkuje. Zeby mniej bylo ciepelka, to
    tranzystorki coraz mniejsze. 22nm, moze jeszcze troche nizej zejda, moze
    nawet do 14 i tez koniec mozliwosci, ale tez wiecej rdzeni na malej
    powierzchni i zaczna sie problemy z odprowadzaniem ciepla.
    Czekam na moment, kiedy "sprzetowcy" powiedza: Sorry, my zrobilismy
    wszystko na co fizyka pozwala, teraz wy od softu zrobcie taki postep,
    zeby uruchomienie prostego edytora tekstu nie wiazalo sie z
    uruchomieniem miliona procesow ChGW po co;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2013-10-25 12:38:06
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-10-25, o godz. 11:57:54
    atm <...@v...pl> napisał(a):

    > Jeszcze, zeby developerzy softu potrafili zrobic z nich uzytek...
    > Poki co 7-zipy i wiele innych mniejszych oraz wiekszych aplikacji
    > jedzie na 1 rdzeniu a pozostale 5 kurzy sie.

    7zip to akurat kiepski przykład. Bo od 2010 roku działa na wielu
    rdzeniach.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2013-10-25 12:54:32
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-10-25 12:27, Pawel O'Pajak wrote:

> [...]
    > zeby uruchomienie prostego edytora tekstu nie wiazalo sie z
    > uruchomieniem miliona procesow ChGW po co;-)

    Czyli na to co juz mialo miejsce w latach 80/90 na Atari i Commodore
    8bit, albo Amidze/ST :)

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2013-10-25 12:58:18
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-10-25, o godz. 12:27:14
    Pawel O'Pajak <o...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > taki postep, zeby uruchomienie prostego edytora tekstu nie wiazalo
    > sie z uruchomieniem miliona procesow ChGW po co;-)

    Przejdą na maszyny wieloprocesorowe ;-)
    A na poważnie to np. Cisco w świecie serwerów kombinuje z serwerami
    kasetowymi (blade) z procesorami Atom. Zauważyli że serwery głównie się
    nudzą, farma Atom w żre mało prądu a jeśli trzeba więcej mocy
    obliczeniowej to nadrabiają to ilością a nie wydajnością procesorów.

    Zdrówko