  • 61. Data: 2013-10-26 18:22:27
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 24 Oct 2013 12:55:21 +0200
    Emanuelle <e...@f...uno.pl> wrote:

    > Kto jeszcze pamięta komputery IBM PC/XT ?.

    Pamięta, pamięta. Mam przy okazji prośbę - szukam obudowy MiniTower (chcę zbudować
    identyczny komputer jak mój pierwszy 386SX):

    - Mini tower AT, typowa dla ok. roku 1994/5
    - Przycisk turbo, zielony wyświetlacz MHz, szary kwadratowy włącznik
    - coś najlepiej identycznego jak to (ale na fotce jest big tower):
    http://marketplace.vintage-computer.com/uplimg/img_A
    _107166_f67bbc448b1e5ab75851611b91d345ed.jpg

    Chętnie odkupię :)

    pozdrawiam :)

  • 62. Data: 2013-10-26 19:08:51
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w
    a.com.delete.pl ...
    : (...)
    : (...) Mam przy okazji prośbę - szukam obudowy MiniTower
    : (chcę zbudować identyczny komputer jak mój pierwszy 386SX):
    : (...) Chętnie odkupię :)
    :

    Spóźniłeś się o kilka tygodni, miałem coś takiego, ale powędrowało na
    śmietnik (oczywiście "ekologiczny ;)

    A gdy już powędrowało tam, to - choć przez długie lata podobnej potrzeby nie
    było - to nagle wyszło, że taki, czy inny składnik tego staruszka - mógł się
    znienacka przydać. Ot, złośliwość losu!

  • 63. Data: 2013-10-26 19:25:07
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości
    o ...
    : (...)
    :
    : (...) wraz
    : ze wzrostem numeru wersji zrobiła się pożerająca zasoby kobyła
    : (sztandardowym przykładem może być chyba Chrome - żeby mi przeglądarka z
    : paroma rozszerzeniami i otwartymi trzema zakładkami konsumowała około
    800MB
    : ram, to już przegięcie).
    :

    Albo masz coś źle poustawiane, albo to jakieś kobylaste strony. Ja mam
    otwarte 6 zakładek, a Chrome zajmuje circa ~ 100 MB !
    Szybko odpalam Mozillę, gdzie mam otwarte 5 kart, a na każdej średnio licząc
    po kilkanaście (sic!) zakładek, zerkam do Menadżera Zadań, a dla Firefoxa
    jest zapisane, że zajmuje raptem... 150 MB. Zmień przeglądarkę, Mozilla jest
    extra!

  • 64. Data: 2013-10-27 17:19:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 19:25:07 +0200, (c)RaSz napisał(a):

    > Albo masz coś źle poustawiane, albo to jakieś kobylaste strony. Ja mam
    > otwarte 6 zakładek, a Chrome zajmuje circa ~ 100 MB !

    100MB my ass...
    http://i39.tinypic.com/2yl34zk.png
    http://i44.tinypic.com/jub6yo.png

> [...]
    > jest zapisane, że zajmuje raptem... 150 MB. Zmień przeglądarkę, Mozilla jest

    Używam na co dzień, jako podstawowej.

    [ Tylko głupcy się nie zmieniają. (G. Zapolska) ]

  • 65. Data: 2013-10-27 17:33:42
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 16:38:13 +0200, z napisał(a):

    > Racja. Doprowadzili do używalności w tym względzie chociaż idealnie nie
    > jest.

    Niemniej jednak do przodu trochę. :D

    > Ale jak mam teraz zasiąść do mojego ulubionego programu to przechodzi
    > mnie dreszcz i uruchamia automatyczny podświadomy backup na kilku
    > dyskach. :-)

    W sumie to zależy mocno. Ja nie rzucam się od razu na nową wersję (choć
    owszem - na testowej maszynie sprawdzam czy i co się zmieniło). Creative
    Suite to moje podstawowe narzędzie pracy od ładnych kilku lat. Miałem CS1,
    przesiadka nastąpiła na CS3, potem dopiero na CS6.

    > Przykład: Prosty plik z prostą tabelką i kilkoma zdaniami na _30
    > stronach_ utworzony kiedyś w C9 jest nie do użycia w CX5.
    > Próbowałem nawet utworzyć nowy taki sam bo z tą kompatybilnością coś
    > jednak potrafi być nie teges. I co? I tak samo się wywala :-)
    > Za coś takiego czerwona kartka. (tak mi się piłkarsko zrobiło bo nasi
    > grają ;-) )

    Corela używam bardzo rzadko - nie znam go po prostu - ale z rozmów z różnymi
    osobami to mi wychodziło, że CorelDraw + dokumenty wielostronicowe = droga
    przez mękę (nie żeby InDesign był ideałem pod tym i wieloma innymi
    względami). :D

    > Klienci, pracodawcy.. życie :-) Jeśli mam wybór to CorelX4 + AdobeSC3
    > Mam zaufanie :-)

    Też masz podejście, że jak już nową wersję dostajesz w łapki, to na
    komputerze podstawowe narzędzia starszej, opanowanej i znanej wersji zostają
    zainstalowane? Czyli, że instalujesz np. CS6 obok CS3? :D

    [ Love. The slowest form of suicide. (znalezione w necie) ]

  • 66. Data: 2013-10-27 19:32:13
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Sławek Maculewicz pisze:

    > Ale z tym dyskiem twardym to pojechałeś... ;-)

    Fakt, człowiek zapomniał co to MB :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 67. Data: 2013-10-27 20:59:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-27 17:33, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > osobami to mi wychodziło, że CorelDraw + dokumenty wielostronicowe = droga
    > przez mękę (nie żeby InDesign był ideałem pod tym i wieloma innymi

    10 lat temu Corel radził sobie z 30 stronami gazetki. Wiem że to był
    hardkor. Uczyłem się dopiero a nie miałem innego narzędzia. :-)

    Wczoraj musiałem nanieść poprawki w starym pliku. Cała strona tekstu.
    Przetestowałem że nowy Corel radzi sobie z kilkoma linijkami tekstu w
    ramce. Potem to już trzeba czekać aż się literka pojawi na ekranie.
    Normalnie masakra.

    > Też masz podejście, że jak już nową wersję dostajesz w łapki, to na
    > komputerze podstawowe narzędzia starszej, opanowanej i znanej wersji zostają
    > zainstalowane? Czyli, że instalujesz np. CS6 obok CS3? :D

    Nie mam takiego luksusy decyzyjnego. Przychodzę na stanowisko i mam
    pracować. :-)
    Dwa pakiety na raz? W dzisiejszych czasach? :-)

  • 68. Data: 2013-10-27 23:48:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 20:59:54 +0100, z napisał(a):

    > 10 lat temu Corel radził sobie z 30 stronami gazetki. Wiem że to był
    > hardkor. Uczyłem się dopiero a nie miałem innego narzędzia. :-)

    Ależ ja tylko napiszę - szacun bro. ;D Corela w takich zastosowaniach udało
    mi się ominąć. Przy czym nie twierdzę, że Corel zły, mam wręcz wrażenie, że
    jego rozwój znacznie dynamiczniej przebiega, niż to co oferuje Adobe, a cena
    jednak inna. :)

> [...]
    > Przetestowałem że nowy Corel radzi sobie z kilkoma linijkami tekstu w
    > ramce. Potem to już trzeba czekać aż się literka pojawi na ekranie.

    Próbowałeś w InDesignie korzystać z opcji rozkładania tekstu na kolumny w
    definicji stylu akapitowego? :D

    > Nie mam takiego luksusy decyzyjnego. Przychodzę na stanowisko i mam
    > pracować. :-)
    > Dwa pakiety na raz? W dzisiejszych czasach? :-)

    Ja tak robiłem. CS3 w razie potrzeby składu na tempa, bez zastanawiania się,
    czy coś się wyłoży czy nie, obok tego nowa wersja, w której zaczynało się
    pracować. I czasami tak dwie wersje indyka obok siebie z pół roku
    stacjonowały. :D

    [ Ja tak się biję z moim wrodzonym lenistwem, że już sił nie starcza, aby ]
    [ coś zrobić. (JoeMonster.org) ]

  • 69. Data: 2013-10-28 01:29:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 25/10/2013 17:40, R.e.m.e.K wrote:

    > Takie rzeczy sie ma w pamieci do grobowej deski! :-)
    > Np. pamietam tez, ze program w basicu zaczynal sie od bajtu o adresie 23755,
    > czy ktos to jeszcze pamieta po cwierc wieku? :-)

    Mi cały czas "siedzi we łbie", że obszar obrazu zaczynał się od $4000
    (16384). ;D

    Do dziś gdzieś mam "powycinany" kod z gier z muzyką.
    Pierwszy "użytek" jaki miałem to "WHAM the music box". ;D
    Do dziś została mi sympatia do "syntetycznych" dźwięków i lubię czasem w
    Foobarze odpalić TFMXowe moduły z Amigi (muzę z R-Type, czy Turricana
    każdy chyba pamięta). ;D
    Jeszcze jakiś rok temu odpalałem Spec256 by zagrać w "Jet Set Willy".
    Teraz to raczej MAME. ;D

    http://www.youtube.com/watch?v=hLrNQ5m8MS8 ;Spectrumna
    http://www.youtube.com/watch?v=UCm544JSEa8 ;TFMX
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 70. Data: 2013-10-28 01:38:49
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 26/10/2013 04:12, p47 wrote:

> [...]
    > scalonych elektronicznego sterowania pracą silników w produkowanym w
    > Polsce Mi2, - stąd delegacje do Birmingham via Lądek.
    > Lucas zaproponował na owe czasy b.nowoczesne rozwiązanie na IC,
    > zapłaciliśmy im za to naprawdę grube pieniądze, ale nasza generalicja na
    > samym końcu nie zgodziła się na wprowadzenie tego do produkcji, bo Mi2
    > miały wojskowe znaczenie, a najlepsza w świecie technika sowiecka
    > obowiązująca wtedy w Układzie Warszawskim przewidywała wyłącznie
    > elektronikę oparta na lampach próżniowych (bo odporniejszej na impuls e-m).

    "Słuszną drogę obrała nasza władza." ;D
    Uważaj bo jeszcze zdradzisz tu "jakom tajemnicem wojskowom". ;D

    --