  • Data: 2011-11-08 16:58:01
    Temat: Re: Lutownica
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Miałem nadzieję, że spotkam tu kogoś, kto chińszczyzny naprawdę
    > używał i może autorytatywnie potwierdzić jej jakość lub jej brak.

    Używam stacji 'Zhaoxin 936D' i - wbrew innym opiniom - jestem bardzo
    zadowolony. Do tego dokupiłem trzy groty po ~5zł/szt. (śrubokręt,
    minifala i taki wielki do ciężkich rzeczy:).

    Żeby nie było, na co dzień w pracy używam porządnej "cyfrowej" stacji
    ERSA. Wcześniej w domu używałem podobnej do tej:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/480133/stacja+lutownicza+98
    30c+grot+z+kolnierzem+vtss5.html
    i to nie ma izolacji, długo się nagrzewa, nie ma stabilizacji i
    rzeczywiście cholernie się grzeje.

    Wcześniej kupiłem zasilacz laboratoryjny Zhaoxina i ogólnie byłem z
    niego zadowolony. Stąd padło na sprawdzoną markę. ;)
    Zhaoxin 936D szybko się nagrzewa, groty mają zauważalną bezwładność
    temperaturową (lutownica nie potrafi szybko zareagować), kabel
    wystarczająco elastyczny, wbrew opinii rączka nie grzeje się podczas
    pracy (tzn. jest ciepła, ale to nie przeszkadza). Wadą jest plastikowy
    stojak, na szczęście z trudnotopliwego tworzywa. ;) Krótki jest
    nierozłączany kabel zasilający 230V, ale to chyba typowe dla
    chińszczyzny. I w gąbce trzeba zrobić dziurę, co by grot można było
    sprawnie wycierać. Aha, i najważniejsze - jak się nagrzeje to robi "bip". ;)
    Z lutowaniem SMD, nie ma żadnego problemu, elementy przewlekane również
    spokojnie daje radę. Zwykle nastawione mam 330*C. Problem jest tam,
    gdzie są 4 warstwy, albo źle zrobione thermal relify do padów i
    poligony. Cyna normalnie klei się do grotów. Niestety, zbyt małą ją
    używałem by powiedzieć coś o ich trwałości.

    Na Elektrodzie można znaleźć różne opinie o stacjach z podobnej półki.
    Dużo osób chwali sobie (droższy) Xytronic...

    Za lutownicami rozglądałem się tutaj:
    http://www.cybor-tech.com.pl
    http://elkom-serwis.com.pl/
    http://www.programatory.com.pl
    Ostatecznie kupiłem na Allegro. :)

    Ogólnie - jestem zadowolony i gdybym miał znów coś kupić, to wybrałbym
    ten sam model. Za tą cenę spełnia moje (skromne) wymagania - a też
    obecnie lutuję okazjonalnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.