  • 11. Data: 2013-08-30 22:18:58
    Temat: Re: Lut ołowiowy a benzyna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Aug 2013 07:56:08 -0700 (PDT), k...@g...com
    > Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute. Na wykładach z "Systemów
    > Elektronicznych w Technice Motoryzacyjnej" na PW u Misiaszka
    > właśnie przy okazji pompy paliwa pytaliśmy go o to - skoro benzyna
    > przepływa przez ten silnik a on jest szczotkowy, to co z
    > iskrzeniem. Niet probliema - nie ma warunków do zapłonu, bo brak
    > powietrza.

    Nie ma lekko - benzyna sie skonczy i powietrze sie pojawi.

    A jednak samochody nie wybuchaja po zapaleniu rezerwy.

    Cos slabo iskrza te szczotki.

    J,

  • 12. Data: 2013-08-31 01:20:20
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    > Dnia Fri, 30 Aug 2013 07:56:08 -0700 (PDT), k...@g...com
    >
    > Nie ma lekko - benzyna sie skonczy i powietrze sie pojawi.
    >
    > A jednak samochody nie wybuchaja po zapaleniu rezerwy.
    >
    > Cos slabo iskrza te szczotki.

    Mam kolejny pomysl dla Ciebie, spodoba sie, bo idzie ta sama linia.
    Wymysl kolo.

    Tmek

  • 13. Data: 2013-08-31 02:27:12
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-08-30 14:35, J.F pisze:

    > Ale mialem na mysli filmy dokumentalne.
    > http://www.youtube.com/watch?v=8wiUBCMdO7Y
    > http://www.youtube.com/watch?v=tuZxFL9cGkI
    > http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw

    Pierwszy i trzeci to pojemniki (skoro się elektryzują,
    nie nazwe ich kanistrami).
    Drugi to iskra ze sweterka. Bak się nie zajął.

    > Bo Hollywood tak znow calkiem nie zmysla
    > http://www.youtube.com/watch?v=3G_dt-lQVS8

    Czterdzieści lat minęło... :)

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2013-08-31 11:39:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 02:27:12 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Pierwszy i trzeci to pojemniki (skoro się elektryzują,
    > nie nazwe ich kanistrami).
    > Drugi to iskra ze sweterka. Bak się nie zajął.

    Wlasnie widzialem cos na Discovery - temat na tyle popularny ze sie
    doczekal badan.

    Mezczyzni czesciej powoduja pozary tankujac pojemniki.
    Kobiety w bakach. Prawdopodobnie dlatego ze w czasie tankowania
    wsiadaja do wnetrza - i chocby siegaja do torebki po karty kredytowe.

    najwiekszy ogien jest po wyjeciu pistoletu - bo przy okazji polewa sie
    wszystko plonaca benzyna.

    Tak czy inaczej - w Europie jakby tego mniej.
    Klimat bardziej wilgotny, opony z sadza, moda na sweterki inna ?

    J.

  • 15. Data: 2013-08-31 16:35:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw
    >
    > Nie wiem - klimat maja inny, czy faktycznie gorzej te auta zrobione - z

    Raczej mają dużo trawników wokół domów do częstego koszenia
    kosiarkami spalinowymi i nie wszyscy są inteligentni na tyle aby
    nalewać benzyny do kontenerków położonych na ziemii tylko leją
    do kontenerów ustawionych na pickapach, odizolowanych od ziemi
    gdzie iskra/wyładowanie pojawić się może dużo łatwiej niż na ziemi.

  • 16. Data: 2013-08-31 19:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 09:35:55 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > do kontenerów ustawionych na pickapach, odizolowanych od ziemi
    > gdzie iskra/wyładowanie pojawić się może dużo łatwiej niż na ziemi.

    Ale zapalaja sie tez samochody tankowane do baku.

    J.

  • 17. Data: 2013-09-01 03:30:53
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Ale zapalaja sie tez samochody tankowane do baku.

    Normalny czlowiek spuszcza powietrze z jednego kola przed tankowaniem.
    Samochod siada na feldze i powstaje tzw. git-uziemienie.