  • 1. Data: 2013-08-29 22:04:09
    Temat: Lut ołowiowy a benzyna
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Szybkie pytanie - jak się ma lutowanie (normalną cyną ołowiową, nie
    rohs) do pracy takiego lutu w benzynie i/lub jej oparach? Cyna się
    nie zdematerializuje w jakiś magiczny sposób ani nic innego jej się
    nie stanie?

    Drugie podobne pytanie jest o koszulki olejowe (olejo- i kwaso-odporne).

    A czemu pytam... temu:

    http://24.media.tumblr.com/42bd8d17811c09118569ad1b2
    c07ccba/tumblr_ms96giW1xy1ryi3j6o1_500.jpg

    To pompa paliwa. Na uszczelkę nie patrzcie - rozebrałem tą pompę, bo
    uszczelka strzeliła, i przy okazji chcę się zająć tymi przewodami.

    Jedna kwestia to wymiana przewodu lub wsadzenie go w taką koszulkę (mam
    przeczucie, że koszulka termokurczliwa może się rozpuścić, a zostało mi
    trochę koszulek olejoodpornych po naprawie alternatora). Druga kwestia
    to pozbycie się konektorków i zalutowanie tego. Mam przeczucie, że te
    konektorki mogą się poluzować od drgań i zaiskrzyć albo zewrzeć (jak się
    je przesunie, to się zwierają)... niby Suzuki pewnie wie co robi, bo nie
    słyszałem o eksplodujących pompach, ale jakoś nie daje mi to spokoju, a
    skoro mam to już rozebrane na biurku...

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2013-08-30 00:23:00
    Temat: Re: Lut ołowiowy a benzyna
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Czujniki rezerwy elektrycznie sa normalnie lutowane i tapla sie to w
    benzynie w baku.

    Tmek

  • 3. Data: 2013-08-30 10:45:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
> [...]
    >(mam
    >przeczucie, że koszulka termokurczliwa może się rozpuścić, a zostało

    Te koszulki sa z polipropylenu i sa odporne na benzyne (kanistry do
    benzyny/olejow tez sa PE/PP).
    One sa wrecz na wszystko odporne - nie znam rozpuszczalnika do PP/PE.

> [...]
    >nie
    >słyszałem o eksplodujących pompach, ale jakoś nie daje mi to spokoju,

    Wie co robi. Miliony samochodow, nie tylko Suzuki, tak jezdza i nic
    sie nie luzuje.

    J.

  • 4. Data: 2013-08-30 11:03:20
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > je przesunie, to się zwierają)... niby Suzuki pewnie wie co robi, bo nie
    > słyszałem o eksplodujących pompach, ale jakoś nie daje mi to spokoju, a

    Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a takiego w
    zbiorniku zwykle nie ma.

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2013-08-30 11:48:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
    >Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a
    >takiego w zbiorniku zwykle nie ma.

    Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
    zapala w czasie tankowania.
    Zreszta temperatura zaplonu rzedu -30C o czyms swiadczy.

    Wiec raczej szukac rozwiazania w
    http://www.wojnarowski.org.pl/3/char/char.html
    -temperaturze zapalenia (260 C)
    -minimalnej energii iskry
    -gornej granicy wybuchowosci: ~7%.

    J.

  • 6. Data: 2013-08-30 12:05:15
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
    > zapala w czasie tankowania.
    > Zreszta temperatura zaplonu rzedu -30C o czyms swiadczy.

    Ale czy to nie zapala się przy wlewie? Tam gdzie już jest odpowiednia ilość
    tlenu. W samym zbiorniku nad taflą banzyny w układzie w którym działa
    odsysanie par to chyba nie za wiele tlenu zostaje.

    > Wiec raczej szukac rozwiazania w
    > http://www.wojnarowski.org.pl/3/char/char.html
    > -temperaturze zapalenia (260 C)
    > -minimalnej energii iskry
    > -gornej granicy wybuchowosci: ~7%.

    Dobre zwarcie potrafi wygenerować sporo energii ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 7. Data: 2013-08-30 13:51:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Ale czy to nie zapala się przy wlewie? Tam gdzie już jest odpowiednia
    >ilość tlenu.

    trudno powiedziec, bo zazwyczaj owszem - zapala sie przy wlewie.
    A chwile pozniej pali sie wszystko.

    >W samym zbiorniku nad taflą banzyny w układzie w którym działa
    >odsysanie par to chyba nie za wiele tlenu zostaje.

    Hm, i co by sie mialo z tymi parami dalej dziac ?

    Jak to dziala to nie wiem dokladnie ... ale wiele starszych samochodow
    tego po prostu nie ma.

    >Dobre zwarcie potrafi wygenerować sporo energii ;-)

    Ale nie podgrzeje do 260C, bo bezpiecznik odetnie.

    J.

  • 8. Data: 2013-08-30 13:56:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-30 11:48, J.F pisze:

    > Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
    > zapala w czasie tankowania.

    Na amerykańskich filmach zapalają się też auta, które wypadły z drogi i
    spadają w przepaść. Może amerykańskie auta mają przycisk autodestrukcji
    jak ich statki kosmiczne.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2013-08-30 14:35:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    >Na amerykańskich filmach zapalają się też auta, które wypadły z drogi
    >i spadają w przepaść. Może amerykańskie auta mają przycisk
    >autodestrukcji jak ich statki kosmiczne.

    Ale mialem na mysli filmy dokumentalne.
    http://www.youtube.com/watch?v=8wiUBCMdO7Y
    http://www.youtube.com/watch?v=tuZxFL9cGkI
    http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw

    Nie wiem - klimat maja inny, czy faktycznie gorzej te auta zrobione -
    z Europy takich filmow chyba nie ma.
    Aczkolwiek Opel wymienial wlewy paliwa.

    Bo Hollywood tak znow calkiem nie zmysla
    http://www.youtube.com/watch?v=3G_dt-lQVS8

    J.

  • 10. Data: 2013-08-30 16:56:08
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 22:04:09 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > [...] Druga kwestia

    Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute. Na wykładach z "Systemów Elektronicznych w
    Technice Motoryzacyjnej" na PW u Misiaszka właśnie przy okazji pompy paliwa pytaliśmy
    go o to - skoro benzyna przepływa przez ten silnik a on jest szczotkowy, to co z
    iskrzeniem. Niet probliema - nie ma warunków do zapłonu, bo brak powietrza.

    BTW - http://www.castrolprofessionalacademy.pl/upload/file
    s/strefa_wiedzy/samochod/silnik/silnik_uklad_zasilan
    ia_benzyny.pdf

    Pzdr,
    K.B.