    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka w granicach 2000 zł
    Date: Sun, 20 Dec 2009 10:05:03 +0000

    XX YY pisze:

    > Ustawienie histogramu tak, ze obejmujesz najwiekszy obszar tonalny
    > sceny dokonuje automatyka w trybie pomaru wielopolowego.
    > i reczniej tego lepiej nie zrobisz. To co starasz sie zrobic recznie
    > na podstawie histogramu , dosunac lewe lub prawe zbocze histogramu do
    > jego krawedzi daje sie b latwo zautomatyzowac , I wlasnie robi to
    > automata. Ew korekty dokonujesz jak zwykle w oparciu o drabinke..

    No właśnie ta automatyka działa tak sobie. W K110D, gdzie miałem kilka,
    czy kilkanaście pól pomiaru, a więc dość duże obszary były uśredniane,
    wiedziałem, że nie mam co liczyć na dużą precyzję pomiaru wielopolowego.
    W K7, gdzie mam 77 pól, nie jest wiele lepiej. Nadal elektronika
    zachowuje się dość zachowawczo i "niedoświetla".

    > Ponadto zastanow sie z jakiego obszaru w trybie LV sa pobierane dane
    > do swiatlomierza , a z jakiego do wykresu ?.

    A to jest ciekawe zagadnienie samo w sobie. Jednak podejrzewam, że z
    takiego samego obszaru lub większego, za to jest więcej pól pomiaru.
    Skoro mój aparat ma wyświetlacz VGA, to analizując obraz do wyświetlenia
    może obliczyć histogram dla 307200 pól obrazu VGA. To jednak dokładniej
    niż 77 pól, chociaż przyrost precyzji jest mniejszy niż przy kilkunastu
    polach pomiaru jak w moim starszym aparacie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.