  • 11. Data: 2009-12-09 23:44:07
    Temat: Re: Lustrzanka, a ujemne temperatury
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Nie chce mi się w tej chwili sięgać do szafy, ale zdaje się PL nawijał kliszę emulsją
    na zewnątrz (inaczej te druciane kabłąki nie
    złapałyby końcówki filmu), w odróżnieniu od klasycznego nawijania.
    Co mogło czymś skutkować.
    W Prakticach serii L typowe było złe przewijanie (niedociąganie) klatek, jakieś
    sprzęgiełko siadało.
    JaC

    -----

    wynalazku.

  • 12. Data: 2009-12-10 19:05:53
    Od: Maciek <m...@p...com>

  • 13. Data: 2009-12-10 19:19:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]

    > Co mogło czymś skutkować.
    > W Prakticach serii L typowe było złe przewijanie (niedociąganie) klatek, jakieś

    Coś powino być w tej instrukcji:
    http://www.cameramanuals.org/praktica_pdf/praktica_m
    tl_5.pdf
    Pewnie będzie łatwiej, niż sięgnąć do szafy :-)
    Nawija emulsją na zewnątrz. Tyle że BX20S również tak robi, mimo iż nie
    posiada systemu PL. Sprzęgiełko może również paść w serii "B". To chyba
    nie o to chodzi.
    Maciek

  • 14. Data: 2009-12-10 21:38:10
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Rzeczywiście, w BC1 też szpula odbiorcza nawija się emulsją na zewnątrz.
    Dla odmiany - z tego co pod ręką - w T70 na moje oko szpulka odbiorcza nawija emulsją
    do środka.
    JaC

    -----