  • Data: 2012-04-18 23:21:23
    Temat: Re: Lupa nagłowna
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-18 22:54, Sundajka pisze:

    > No tak, ale jeśli chodzi np. o montaż PCB, to trzeba co chwilę przenosić
    > wzrok poza pole robocze, i wtedy powiększenie będzie utrudniać.
    > Wyobrażam sobie, że te chińskie czapeczki z soczewkami mają przynajmniej
    > tą zaletę, że w razie potrzeby unosisz nieco głowę, i może patrzeć pod
    > nimi, bez powiększenia.
    > Albo jednym ruchem odchylić soczewkę.

    No właśnie, uchylam i patrzę przez zwykłe okulary, które mam cały czas
    na nosie. Bez nich nie zobaczę nic na odległości mniejszej niż 80 cm. No
    dobra, przesadziłem. Kubek z kawą zobaczę :)

    > Ze zwykłymi okularami będzie większy problem...
    >
    > A brnąc dalej w temat - wziąć "mikroskop" na USB, postawić sobie przed
    > nosem monitorek ?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=mOOEGF7qvB4
    >
    > Ktoś kombinował coś takiego ?

    Mikroskopy na usb mają bardzo małą odległość ostrzenia. Trzeba by
    przerobić optykę. Coś kiedyś próbowałem manipulować patrząc na monitor
    ale mi nie szło. Wymagało by trochę treningu.

    --
    pozdrawiam
    MD