  • 1. Data: 2012-04-15 20:00:14
    Temat: Lumia 800
    Od: " " <d...@N...gazeta.pl>

    Po długich rozmyślaniach co kupić. W grę wchodziło Galaxy SII, BB Bold 9780
    i jeszcze parę innych. W końcowym rozrachunku skończyło się na Lumi 800

    Zobaczymy czy wybór był słuszny czy też nie.

    Natomiast mam parę pytań bo jakoś nie mogę ogarnąć w tym telefonie paru
    spraw.

    1. Nie widzę kontaktów z SIMA. Daje Importuj kontakty z karty SIM i.... cos
    miesza i nie widzę ich.
    Dlaczego??
    W innych nokiach można włączyc i wyłączyć widoczność kontaktów. Znaczy mam
    na myśli że mogę włączyć aby wyświetlał kontakty tylko z SIM-a, tylko z
    telefonu lub z Sima i z telefonu jednoczesnie.
    Byc moze tu rowniez ale problem w tym ze nie moge tego znalesc.
    Kto pomoze??

    2. Nie moge znalesc jesli wogole jest cos takiego rejestru polaczen. Chodzi
    mi o Połączenia wychodzace, przychodzace, nieodebrane, czas polaczen
    wychodzacych, przychodzacych itd. Jest cos takiego tu??

    3. Doczytałem w instrukcji ale prosze o potwierdzenie tych co sprawdzili to
    w praktyce. Chodzi mi o polaczenia z intenetem przy dostepnym WiFi. Czy aby
    na pewno automatycznie jak wykryje Wifi laczy sie z netem przez niego??

    4. Ile wam trzyma bateria. Ja jeszcze tego nie spradzilem bo mam pierwszy
    dzien ten telefon i jeszcze go nie doladowalem do pelna

  • 2. Data: 2012-04-15 20:36:18
    Od: " " <d...@N...gazeta.pl>

[...]

    5. No i jeszcze jedno pytanie o ktorym zapomnialem
    W starych nokiach tzn w tych ktore mialem i sprawdzalem w nich poczte byla
    opcja "Kasuj wiadomosci z serwera" lub "Kasuj wiadomosci tylko z telefonu".
    Odpowiednio do zastosowania jesli skasowalem z serwera juz po wlaczeniu
    kompa nie sciagal mi tych wiadomosci na skrzynke. Tu jakos znow nie moge
    tego namierzyc. Skasuje wiadomosc ale sciaga mi ja na skrzynke. Jest cos
    takiego. Gdzie??

  • 3. Data: 2012-04-15 21:43:38
    Temat: Re: Lumia 800
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-15 20:36, d...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > miesza i nie widzę ich.
    > Dlaczego??
    > W innych nokiach można włączyc i wyłączyć widoczność kontaktów.

    A inne nokie też mają windows phone ?

  • 4. Data: 2012-04-15 22:15:26
    Od: " " <d...@g...pl>

    boxfish <c...@g...pl> napisał(a):

    cos

    > A inne nokie też mają windows phone ?

    Nie do tej pory nie mialem nokii na Windowsie, dlatego pytam

  • 5. Data: 2012-04-17 14:23:25
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Użytkownik <d...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > paru spraw.
    >
    > 1. Nie widzę kontaktów z SIMA. Daje Importuj kontakty z karty SIM

    U mnie działa. Po imporcie pojawiają się w kontaktach jakieś syfy od
    operatora.

> [...]
    > SIM-a, tylko z telefonu lub z Sima i z telefonu jednoczesnie.
    > Byc moze tu rowniez ale problem w tym ze nie moge tego znalesc.

    Ale daj spokój, kto to widział trzymać nadal trzymać kontakty na SIM, gdzie
    ucinają się nazwy i kaszanią polskie znaki. Skojarz telefon z kontem Windows
    Live, gdzie będziesz mógł spokojnie edytować kontakty przez przeglądarkę lub
    program Windows Live Mail a w razie czego pobrać kontakty automatycznie na
    inny telefon.

    > 2. Nie moge znalezc jesli wogole jest cos takiego rejestru polaczen.
    > Chodzi mi o Połączenia wychodzace, przychodzace, nieodebrane, czas
    > polaczen wychodzacych, przychodzacych itd. Jest cos takiego tu??

    Rejestr połączeń jest po ikonką telefonu ale bez czasów.

> [...]
    > sprawdzili to w praktyce. Chodzi mi o polaczenia z intenetem przy
    > dostepnym WiFi. Czy aby na pewno automatycznie jak wykryje Wifi laczy

    Tak.

    > 4. Ile wam trzyma bateria.

    Zależy ile grasz w ptaki.

    > Ja jeszcze tego nie spradzilem bo mam
    > pierwszy dzien ten telefon i jeszcze go nie doladowalem do pelna

    Z ładowarki ze ściany łąduje się szybciej niż z komputera.

  • 6. Data: 2012-04-17 14:45:38
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

> [...]
    > jakos znow nie moge tego namierzyc. Skasuje wiadomosc ale sciaga mi
    > ja na skrzynke. Jest cos takiego. Gdzie??

    Na jakim serwerze? Na gazecie z gmailem?

  • 7. Data: 2012-04-17 20:29:52
    Od: " " <d...@g...pl>

    Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał(a):

    > Na jakim serwerze? Na gazecie z gmailem?

    nie na gazecie np na poczta.fm ale rowniez innych.
    Jednak w starej nokii (6610 slide - jesli dobrze symbol kojarze) jak dalem
    skasuj z serwera to kasawal i juz mi nie sciagal na kompa w domu) a tu
    skasuje ale widac tylko z telefonu bo dalej sciaga w domu

  • 8. Data: 2012-04-17 20:40:52
    Od: " " <d...@g...pl>

> [...]

    lub
    > program Windows Live Mail a w razie czego pobrać kontakty automatycznie na

    Skojarzylem ale jeszcze musze opanowac do konca obsluge. Niemniej nie wiem
    dlaczego nie widze kontaktow z Sima. W koncu skopiowalem do telefonu ale
    nadal dreczy mnie dlaczego nie widze z Sima. W tej Nokii mozna
    wlaczyc/wylaczyc widok kontaktow z telefonu i np FB ale w poprzedniej ktora
    mialem moglem jeszcze wybrac pamiec SIM a tu nie widze tego

    > Rejestr połączeń jest po ikonką telefonu ale bez czasów.

    Tak to wiem ale wlasnie nie ma czasow. W sumie nie jest to niezbedne ale
    czasem lubialem sobie sprawdzic to i owo.

    > Tak.

    OK

    > Zależy ile grasz w ptaki.

    Nie gram wogole w gry na telefonie. W sumie wogole nie gram nawet na kompie.
    Glownie telefon i internet oraz poczta. Czasem BT i WiFi. Przy moim srednim
    uzyciu na razie trzeba 1-2 dni maks

    > Z ładowarki ze ściany łąduje się szybciej niż z komputera.

    Sprawdze

    Ale mam dodatkowe pytanie. Skojarzylem z usluga Windows Live i ...
    Jak rozumiem aby wgrac na telefon np jakis plik Worda lub Excela to tylko w
    ten sposob?? Jest inny??
    Udalo mi sie wgrac plik doc na telefon wlasnie przez ta usluge ale....
    problem w tym ze telefon mi nie chce go otworzyc. Pisze ze w pliku jest
    jakis blad i nie mozna go otworzyc. Jest tam jakas opcja otworz przez strone
    (pisze z pamieci wiec moze to sie nazywac nieco inaczej) i otwiera mi plik
    ale po pierwsze widac go jakby byl wogole bardzo zle sformatowany a jak go
    chce edytowac to pisze ze nie mozna bo .....znow jakis blad.

    Czy ta nokia lub Windows Mobile ma jakies wymagania co do plikow wgrywanych
    do niego np ze musza byc zapisane w jakims najnowszym Wordzie lub cos
    podobnego

    I jeszcze jedno pytanie. Mam ksiazke mailowa (korzystam z klienta pocztowego
    Outlook Express (teraz to sie nazywa Poczta Systemu Windows - w Viscie) wiec
    moge zapisac ksiazke np jako plik wab. Jak mam jesli sie da wgrac ja do
    telefonu aby pisza maila nie musiec wklepywac adresow recznie tylko z
    ksiazki??

  • 9. Data: 2012-04-17 21:34:21
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Użytkownik <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > mozna wlaczyc/wylaczyc widok kontaktow z telefonu i np FB ale w
    > poprzedniej ktora mialem moglem jeszcze wybrac pamiec SIM a tu nie

    Tu widać tylko z telefonu. SIM się nie nadaje do trzymania kontaktów, ale
    można śmiecie z karty zaimportować. Nie wiem dlaczego niby ci nie działa
    import. Jesteś pewien, że nie pokryły się z kontaktami mailowymi i
    automatycznie z nimi nie zlinkowały?

> [...]
    > kompie. Glownie telefon i internet oraz poczta. Czasem BT i WiFi.
    > Przy moim srednim uzyciu na razie trzeba 1-2 dni maks

    Przy takim użyciu powinna do wieczora wytrzymać. A jeśli zostanie jeszcze
    pół baterii to i tak warto na noc podłączać do ładowarki. Regularne
    rozładowywanie do zera nie służy dobrze dzisiejszym bateriom.

    > Sprawdze
    >
    > Ale mam dodatkowe pytanie. Skojarzylem z usluga Windows Live i ...
    > Jak rozumiem aby wgrac na telefon np jakis plik Worda lub Excela to
    > tylko w ten sposob?? Jest inny??

    Da się otwierać pliki z załączników w poczcie i z usługi SkyDrive.
    Idea jest taka, żeby dokumenty trzymać w chmurach, by móc je edytować i z
    telefonu i z przeglądarki, żeby nie zginęły razem z telefonem i żeby nie
    bawić się w ich kopiowanie w tę i wewtę.

    > Czy ta nokia lub Windows Mobile ma jakies wymagania co do plikow
    > wgrywanych do niego np ze musza byc zapisane w jakims najnowszym
    > Wordzie lub cos podobnego

    Nie wiem. Ale pewnie bezpieczniej stosować docx niż doc. Jak masz office
    starszy niż 2007 to doinstaluj Pakiet Zgodności i używaj nowych formatów.

> [...]
    > mam jesli sie da wgrac ja do telefonu aby pisza maila nie musiec
    > wklepywac adresow recznie tylko z ksiazki??

    Z założenia w Windows Phone nie trzyma się "lokalnych" kontaktów w telefonie
    tylko synchronizuje je z Hotmailem, Gmailem, Exchange itd. Razem z
    kalendarzami i pocztą.

    Gdybyś przeszedł z OE na Windows Live Mail mógłbyś chyba te kontakty z
    książki adresowej zaimportować do Windows Live (Hotmail).

  • 10. Data: 2012-04-17 21:43:31
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Użytkownik <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dalem skasuj z serwera to kasawal i juz mi nie sciagal na kompa w
    > domu) a tu skasuje ale widac tylko z telefonu bo dalej sciaga w domu

    Nie korzystaj z POP3, bo to rozwiązanie niefunkcjonalne i kłopotliwe, w
    telefonach powoduje wyższe zużycie baterii i większe rachunki za transfer
    danych. Już lepiej IMAP (where available), przynajmniej będziesz miał to
    samo w komputerze co w telefonie i na stronie przez webmail (zarówno
    odebrane jak i wysłane).
    Takie śmieciuchy jak interia najlepiej przekierować/pobierać na gmail lub
    hotmail, gdzie da się je po ludzku synchronizować.
    (pomijając, że w pewnym momencie szmatława interia skasuje całą twoją pocztę
    za karę że przez x miesięcy nie zalogowałeś się na ich stronę, nawet jeśli
    odbierałeś cały czas przez POP3).