  • Data: 2014-03-31 13:00:13
    Temat: Re: Lukoil
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Nie mamy pana plaszcza i co pan nam zrobi. Owszem, to moze miec zle
    > skutki, bo inni odbiorcy o tym pomysla.
    > A wiec to jednak ekstremisci ukrainscy wysadza rure, albo podpala
    > pompownie :-)

    Mam wrażenie, ze mamy odmienne zdanie o Putinie.
    Ja uwazam go za niezbyt humanitarnego człowieka ale nie za idiote, ktory
    podcina gałąź na której siedzi.
    Innymi slowy - to nie ta opcja ktora na złośc rodzicom odmraża sobie uszy.

    > Jak od Rosji nic nie poplynie, to rewers moze byc trudny.
    > Owszem, kiedys tam chcielismy aby pompownie mogly dzialac w dwie
    > strony, i to byla kosc niezgody z Rosja i chyba dzialaja tylko w
    > jedna.

    Czyli teraz juz zakładamy, ze Rosja odetnie gaz Europie zachodniej a nie
    tylko nam?
    Byłoby smiesznie ale czy to jest realny scenariusz?

    > Ale ja o czym innym - umowy dostawcy z dystrybutorem, ze jest
    > ograniczony do jakiegos terenu sie zdarzaja.
    > Tylko nie wiem jak w Unii - ogolnie zakazane, nie maja mocy prawnej,
    > czy tylko do gazu i paru innych surowcow sie stosuje.
    > Niby w Unii wolnosc handlu, ale my tu o dobrowolnej umowie ...

    Rewersy sa własnie po to, aby takich mozliwości nie było.