    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Łukasze już nie chcą samochodu
    Date: Mon, 28 Mar 2022 09:34:00 +0100

    On 26/03/2022 06:04, JDX wrote:
    > On 26.03.2022 05:27, PiteR wrote:
    > [...]
    > No ale z drugiej strony, jakim wyznacznikiem statusu jest np. nowiutkie
    > BMW serii 5 w dizlu? :-) IMO jest raczej wyznacznikiem lamusa, a nie
    > statusu. :-D Oczywiście seria 5 z 3 l i V8 4,4 l benzynką są
    > wyznacznikami statusu. Ot, takie drobne niuanse. :-)

    Samochod jako wyznacznik statusu to jakis relikt, ktory sie nie moze
    odkleic od wschodnioeuropejskiej mentalnosci. 4/5 osob, ktore znam zyje
    ponad stan. Karty kredytowe na limicie, spozniaja sie z ratami za
    wynajem domu bo przeciez ksiaze z ksiezniczka musza mieszkac w 5-cio
    pokojowej willi w centrum, a na zakup nawet mieszkania nie maja
    zdolnosci. eSka albo siodemka w najmie musi byc. Ale wiesz w tym roku
    chcielismy jechac autem w Alpy ale nie pojedziemy bo jedna zimowa opona
    Pirelli w tym rozmiarze kosztuje ?300...