  • 41. Data: 2010-08-27 10:11:36
    Temat: Re: Ludzie zwariowaÂłem, LagunĂŞII kupujĂŞ (?)
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Nie jest najgorzej, ale l3 jest wyraznie twardsza i na syfnych drogach
    > moze to
    > byc irytujace. IMHO jest duzo twardsza niz passat b6 z silnikiem 2.0tdi
    > 140 km.

    to spaścili :/

    brat

  • 42. Data: 2010-08-27 10:55:33
    Temat: Re: Ludzie zwariowałem, LagunęII kupuję (?)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-27 09:45, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Znaczy nie trzeba dolewać koszmarnie drogich preparatów, nie jest
    > traktowany po małym przebiegu jako część eksploatacyjna i to cholernie
    > droga?

    Nie wiem jak w Lagunach ;) - tam chyba rzeczywiście jest ten wynalazek w
    postaci Eolys (bodaj), ale w porządnych DPF nic takiego nie potrzeba :).
    Z tego co niedawno czytałem nawet FAPy stają się praktycznie niezawodne.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 43. Data: 2010-08-27 10:59:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak w Lagunach ;) - tam chyba rzeczywiście jest ten wynalazek w
    > postaci Eolys (bodaj), ale w porządnych DPF nic takiego nie potrzeba :).

    A do ilu kkm jest wymieniany na koszt producenta?

  • 44. Data: 2010-08-27 10:59:37
    Temat: Re: Ludzie zwariowałem, LagunęII kupuję=?ISO-8859-2?Q?_=28=3F=29?=
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-27 09:54, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > DPF tak -- FAP jest już bardziej upierdliwy.

    Fakt, choć ostatnio ponoć jest lepiej w przypadku FAP

    > To po co kupowałeś Diesla? ;)

    Kto Ci nakłamał, że kupiłem? :-P

    > Też jeżdżę głównie po Wawie, ale w życiu nie wypalałem
    > DPFu tlyko dlatego, że mi się cykl przepalania zaczął
    > pod domem. :P

    Ja wolę dmuchać na zimne - radzą nie przerywać cyklu czyszczenia to nie
    przerywam - odwdzięcza mi się to brakiem dodatkowych wymian oleju i
    generalnie brakiem kłopotów z DPF

  • 45. Data: 2010-08-27 11:02:13
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > DPF tak -- FAP jest już bardziej upierdliwy.

    Przecież to jest TO SAMO:

    Diesel Partikel Filter
    Filtre A Particules

    Poza tym Eolys stosuje tylko PSA, Renault nie.

  • 46. Data: 2010-08-27 11:03:34
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Nie wiem jak w Lagunach ;) - tam chyba rzeczywiście jest ten wynalazek w
    > postaci Eolys (bodaj), ale w porządnych DPF nic takiego nie potrzeba :).
    > Z tego co niedawno czytałem nawet FAPy stają się praktycznie niezawodne.

    Nie ma. Renault stosuje FAP bez dodawania tlenku ceru.

  • 47. Data: 2010-08-27 14:08:14
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-27 10:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > A do ilu kkm jest wymieniany na koszt producenta?

    Płyn? :)
    FAP/DPF - nie wiem, chyba nie jest objęty gwarancją, ale zgaduję teraz.

  • 48. Data: 2010-08-27 14:10:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Płyn? :)
    > FAP/DPF - nie wiem, chyba nie jest objęty gwarancją, ale zgaduję teraz.

    Ano właśnie.
    Czyli jest zagrożeniem finansowym dla właściciela - dokładnie tak jak
    napisałem.
    Jego brak to dla własciciela większy plus niż dla producenta.

  • 49. Data: 2010-08-27 14:10:47
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-27 11:03, *omega_fan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Nie ma. Renault stosuje FAP bez dodawania tlenku ceru.

    Ja rozróżniam FAP od DPF właśnie po tym, czy potrzebuje Eolysa, czy nie
    :) - wiem, że to tylko nazwy z francuskiego i angielskiego, ale tak
    wygodniej i to chyba nie tylko mi.

  • 50. Data: 2010-08-27 14:30:02
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 08/27/2010 02:10 PM, Mirek Ptak wrote:
> [...]
    >
    > Ja rozróżniam FAP od DPF właśnie po tym, czy potrzebuje Eolysa, czy nie
    > :) - wiem, że to tylko nazwy z francuskiego i angielskiego, ale tak

    Ale to jest troche bez sensu bo przeciez francuskie Renault, zgodnie z
    wlasna terminologia, stosuje FAP - bez Eolysa.

    Zdecydowanie bardziej sensowne jest "mokry" albo "suchy" FAP:
    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318