    From: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ludzie zwariowałem, LagunęII kupuję (?)
    Date: Thu, 26 Aug 2010 09:57:07 +0200

    > Coś mi strzeliło do głowy żeby kupić Lagunę II 2.0dCi, po liftingu.
    > Legendarna awaryjność podobno skończyła się w 2003r. Od tego rocznika są
    > to podobno całkiem sympatyczne samochody. Co Wy na to? Jakie są Wasze
    > opinie?

    moi rodziciele kupili sobie ostatnio takie kombi, 06/07, silnik 2.0 150KM,
    bez FAP, z autentycznym przebiegiem 44kkm,
    były w ofercie jeszcze 175KM ale one są z FAPem,
    przejechałem tym autem ostatnio >2200km i cóż, fajne to auto, zaskakujący
    jest dźwięk silnika, nie wiesz że jedziesz dieslem,
    inną zaletą jest miękkie zawieszenie, ale ja już jestem zmęczony twardymi
    "niemieckimi" zawieszeniami, dla innych wadą będzie to że się nie trzyma
    drogi, ja wolę to niż odczuwać każdą nierówność, moja Pani z kolei
    powiedziała, że nie do końca rozumiała określenie na LII kiedy mówiłem że to
    "kanapa na kółkach" dopóki się tym autem nie przejechała :-)
    co do samego silnika to jest bardzo OK moim zdaniem, osiągi jak na to auto
    też przyzwoite, można jechać autostradą na VI biegu 160km/h pod górkę i
    przyspiesza - wyprzedzania na drogach lokalnych nie stanowią problemu więc
    150KM i 340Nm na to auto wystarczy choć 175KM byłoby jeszcze milsze, sama
    skrzynia pracuje w porządku aczkolwiek dla mnie jest za głośna (zobaczymy
    czy się nie rozleci),
    inna wada to plastiki deski i konsoli środkowej - skrzypią, w aucie tej
    klasy to w ogóle nie powinno mieć miejsca,
    kolejną wadą dla mnie jest zbyt duża siła wspomagania hamulców, męczące to,
    więcej uwag na temat tego auta można pewnie będzie powiedzieć jak się do
    przebiegu dołoży 100kkm,
    więc jeżeli auto pewne, ze znanym przebiegiem rzeczywistym, nie powypadkowe,
    nie popowodziowe, to polecam,

    brat

    Ps przy kupnie trzeba sprawdzać czy ksenony pracują OK bo pieprzą się w nich
    czujniki położenia zawieszenia, czy ESP działa i czy nie został
    dezaktywowany (wada fabryczna ESP), poza tym wszelka elektryka i
    elektronika, poszukaj niedawno w archiwum koledzy tu doradzali jak pytałem
    co sprawdzać, kiedy kupowałem rodzicom to auto,