  • 11. Data: 2010-01-18 10:43:32
    Temat: Re: Lotto
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 11:26:31 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Najprostsze oszustwo to byloby podstawienie kuponu po losowaniu.

    Ciężko by było. Każdy kupon ma unikalne ID przypisane do konkretnego
    czasu i kolektury - zakłady są przyjmowane on-line. Czyli terminal
    (każdy) w chwili obstawiania zakładu łączy sie z centralną bazą danych
    i tam jest zapisywany zakład i obstawione cyfry. Zresztą sprawdzenie
    zakładu to nie sczytanie numerków z kuponu ale numeru kuponu i
    sprawdzenie w bazie na jakie losowanei to był kupon i co na nim wtedy
    obstawiono. Dodatkow jeszcze rolki z taśmą na której są drukowane
    kupony są ściśle kontlowane i mają unikalne numery seryjne. Przy
    dobiorze większych wygranych kontrolowane jest też czy papier pochodzi
    z konkretnej rolki która był a w konkretnej kolekturze i czy te dane
    się zgadzają z zapisanymi przy opbstawianiu. Czyli podstawienei kuponu
    po losowaniu wymagałoby żeby sfałszować zapis o transakcji w bazie
    danych żeby był on wcześniejszy i wydrukowania kuponu na określonej
    rolce z określonej kolektury a i tak nie masz peności czy wszytko jest
    OK bo jakieś dodatkowe zabezpieczneia tez na pewno są.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2010-01-18 15:55:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl>
> [...]
    > danych
    > i tam jest zapisywany zakład i obstawione cyfry.

    Ale mowa o oszustwach od strony wlascicieli firmy - czyli maja
    dostep do swoich systemow.
    Ewentualnie spisek programistow czy administratorow :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-01-18 16:05:30
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    J.F. pisze:
    /.../
    > Tak mowiac szczerze to nie przypominam sobie zeby kiedykolwiek
    > sprzedawca TS legitymowal klienta

    To dopiero od 1-go stycznia.

    ALex

  • 14. Data: 2010-01-19 18:51:00
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *"ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)"* napisał(-a):

    > Właśnie weszła nowelizacja ustawy - w jaki sposób sprawdzić pełnoletność
    > gracza przez internet lub sms? Póki co niewiele osób ma podpis
    > elektroniczny.

    Wystarczy do regulaminu wstawić punkt, że grający pod rygorem utraty prawa
    do wygranej oświadcza, że jest pełnoletni.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2010-01-19 20:02:09
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org.invalid>

    W dniu 2010-01-17 10:29, Liwiusz pisze:

    > Bo około połowy ceny smsa trafia do firm pośredniczących? Bo 18% ceny
    > smsa to VAT?

    Jak to 18%, skąd to wytrzasnąłeś?

    --
    Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
    xmpp:s...@j...pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call

  • 16. Data: 2010-01-19 20:06:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Wystarczy do regulaminu wstawić punkt, że grający pod rygorem utraty
    > prawa do wygranej oświadcza, że jest pełnoletni.

    To nie spowoduje, że niepełnoletni będą grali na dane starszych
    braci lub kolegów.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-01-19 20:09:58
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-01-19 21:02, ..:: sjf ::.. napisał/a:

    > Jak to 18%, skąd to wytrzasnąłeś?

    Pewnie z podstawowych zasad matematyki, które są już w początkowych
    klasach szkoły podstawowej. Dotyczy to wszelkich produktów i usług
    objętych stawką 22% VAT.

    --
    Cz.

  • 18. Data: 2010-01-19 22:23:55
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Jak to 18%, skąd to wytrzasnąłeś?

    Pewnie z podstawowych zasad matematyki, które są już w początkowych
    klasach szkoły podstawowej. 18% dotyczy to wszelkich produktów i usług
    objętych stawką 22% VAT.

    --
    Cz.

  • 19. Data: 2010-01-19 22:32:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 23:23:55 +0100, Czarek napisał(a):

    > Pewnie z podstawowych zasad matematyki, które są już w początkowych
    > klasach szkoły podstawowej. 18% dotyczy to wszelkich produktów i usług
    > objętych stawką 22% VAT.

    18,03% jeżeli chodzi o ścisłość

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel