eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingLot do celu (AI)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 21. Data: 2012-06-23 00:36:12
    Temat: Re: Lot do celu (AI)
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 21 Jun 2012 22:43:11 +0200, "Wojciech \"Spook\" Sura"
    <s...@s...op.pl> wrote:

    >W dniu 21.06.2012 o 19:37 A.L. <l...@a...com> pisze:
    >> Nastepujace wydaje mi sie niezrozumiale:
    >
    >Spieszę rozwiać wątpliwości.
    >
    >> "Parametry statku opisane są przez następujący zestaw parametrów:
    >> - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną
    >> tylko po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy
    >> pomocy pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć
    >> prędkość maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co
    >> najwyżej zwolnić."
    >>
    >> No to jak to wlasciwie jest? Pod wplywem CZEGO statek przyspiesza a
    >> pod wplywem CZAEGO opoznia? Co powoduje ze statek nie pzrekroczy
    >> predkosci maksynalnej? Silniki mu sie wylacza gdy osiagnie predkosc
    >> maksymalna? czy statek ma mase? Czy ma silniki? Jak dzialaja silniki?
    >> Czy moga napedzac ("odrzut" do tylu) czy mozna hamowac ("odrzut" do
    >> przodu)?
    >
    >Po kolei. Przyjmijmy na potrzeby chwili, że parametrem statku jest
    >przyspieszenie 100 px/s^2 oraz że jednosekundowy ruch dzielony jest na 100
    >kroków. Przyspieszenie jest parametrem, który opisuje moc silników.
    >
    >W każdym kroku statek może wykorzystać 1/100 swojego przyspieszenia. W
    >praktyce w każdym kroku do wektora prędkości (ruchu) może dodać wektor
    >skierowany w tę samą stronę, w którą skierowany jest statek o długości nie
    >przekraczającej 1/100 swojego przyspieszenia. Jeśli na początku statek
    >jest nieruchomy i w każdym kroku wykorzysta 1/100 swojego "przyspieszenia"
    >nie obracając się, to po 100 krokach (czyli po sekundzie) osiągnie
    >prędkość 100 px/s. Analogicznie w danym kroku może wykorzystać silniki
    >hamujące, czyli do wektora ruchu dodać wektor skierowany w przeciwną
    >stronę niż skierowany jest statek.
    >
    >Statek nie ma formalnie ustalonej masy, problemy związane z jego
    >rozpędzaniem i hamowaniem uwzględnione są w parametrze przyspieszenia.
    >Myśliwiec może mieć przyspieszenie 100 px/s^2, krążownik - na przykład -
    >10.
    >
    >> "Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
    >> stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
    >> przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić
    >> się w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy
    >> wartości swojej zwrotności..."
    >>
    >> Co to znaczy? Czy obrot zajmuje czas? Co to znaczy "sumarycznie nie
    >> przekroczy"?... "sumarycznie"?.. czego "sumarycznie"?...
    >
    >Obrót zajmuje czas. Ograniczenie dotyczące sumarycznego obrotu odnosi się
    >znów do kroków, na które podzielony jest cały ruch. Jeśli statek ma
    >"zwrotność" 90 stopni na sekundę, to w każdym kroku może wykonać obrót o
    >nie więcej niż 0.9 stopnia w jedną, bądź w drugą stronę. Brak
    >przyspieszenia kątowego oznacza, że statek ma pełną dowolność w
    >wykonywaniu obrotów i po obrocie w lewo może natychmiast zacząć obracać
    >się w prawo, przy czym sumarycznie wszystkie obroty wykonywane w małych
    >krokach nie mogą przekroczyć wartości jego zwrotności.
    >
    >Czy teraz jest jaśniej? :)
    >

    Jasniej - nie. Ale INACZEJ - tak. To co piszesz ma maly sens. Czy nei
    mozna poslugiwac sei FIZYKA aby sformulowac ten problem?

    A.L.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: