-
21. Data: 2012-06-23 00:36:12
Temat: Re: Lot do celu (AI)
Od: A.L. <l...@a...com>
On Thu, 21 Jun 2012 22:43:11 +0200, "Wojciech \"Spook\" Sura"
<s...@s...op.pl> wrote:
>W dniu 21.06.2012 o 19:37 A.L. <l...@a...com> pisze:
>> Nastepujace wydaje mi sie niezrozumiale:
>
>Spieszę rozwiać wątpliwości.
>
>> "Parametry statku opisane są przez następujący zestaw parametrów:
>> - Prędkość maksymalna. Statek może przekroczyć prędkość maksymalną
>> tylko po działaniu siły trzeciej (na przykład na skutek kolizji). Przy
>> pomocy pokładowych silników jest w stanie co najwyżej osiągnąć
>> prędkość maksymalną. Jeśli leci szybciej, przy pomocy silników może co
>> najwyżej zwolnić."
>>
>> No to jak to wlasciwie jest? Pod wplywem CZEGO statek przyspiesza a
>> pod wplywem CZAEGO opoznia? Co powoduje ze statek nie pzrekroczy
>> predkosci maksynalnej? Silniki mu sie wylacza gdy osiagnie predkosc
>> maksymalna? czy statek ma mase? Czy ma silniki? Jak dzialaja silniki?
>> Czy moga napedzac ("odrzut" do tylu) czy mozna hamowac ("odrzut" do
>> przodu)?
>
>Po kolei. Przyjmijmy na potrzeby chwili, że parametrem statku jest
>przyspieszenie 100 px/s^2 oraz że jednosekundowy ruch dzielony jest na 100
>kroków. Przyspieszenie jest parametrem, który opisuje moc silników.
>
>W każdym kroku statek może wykorzystać 1/100 swojego przyspieszenia. W
>praktyce w każdym kroku do wektora prędkości (ruchu) może dodać wektor
>skierowany w tę samą stronę, w którą skierowany jest statek o długości nie
>przekraczającej 1/100 swojego przyspieszenia. Jeśli na początku statek
>jest nieruchomy i w każdym kroku wykorzysta 1/100 swojego "przyspieszenia"
>nie obracając się, to po 100 krokach (czyli po sekundzie) osiągnie
>prędkość 100 px/s. Analogicznie w danym kroku może wykorzystać silniki
>hamujące, czyli do wektora ruchu dodać wektor skierowany w przeciwną
>stronę niż skierowany jest statek.
>
>Statek nie ma formalnie ustalonej masy, problemy związane z jego
>rozpędzaniem i hamowaniem uwzględnione są w parametrze przyspieszenia.
>Myśliwiec może mieć przyspieszenie 100 px/s^2, krążownik - na przykład -
>10.
>
>> "Zwrotność wyrażona w stopniach na sekundę. W odróżnieniu od prędkości
>> stosuję tu jeszcze bardziej uproszczony model, to znaczy nie istnieje
>> przyspieszenie kątowe. Statek jest w stanie w dowolnej chwili obrócić
>> się w dowolną stronę - pod warunkiem, że sumarycznie nie przekroczy
>> wartości swojej zwrotności..."
>>
>> Co to znaczy? Czy obrot zajmuje czas? Co to znaczy "sumarycznie nie
>> przekroczy"?... "sumarycznie"?.. czego "sumarycznie"?...
>
>Obrót zajmuje czas. Ograniczenie dotyczące sumarycznego obrotu odnosi się
>znów do kroków, na które podzielony jest cały ruch. Jeśli statek ma
>"zwrotność" 90 stopni na sekundę, to w każdym kroku może wykonać obrót o
>nie więcej niż 0.9 stopnia w jedną, bądź w drugą stronę. Brak
>przyspieszenia kątowego oznacza, że statek ma pełną dowolność w
>wykonywaniu obrotów i po obrocie w lewo może natychmiast zacząć obracać
>się w prawo, przy czym sumarycznie wszystkie obroty wykonywane w małych
>krokach nie mogą przekroczyć wartości jego zwrotności.
>
>Czy teraz jest jaśniej? :)
>
Jasniej - nie. Ale INACZEJ - tak. To co piszesz ma maly sens. Czy nei
mozna poslugiwac sei FIZYKA aby sformulowac ten problem?
A.L.