  • Data: 2017-05-28 21:19:05
    Temat: Re: Logika Atmega
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    slawek <f...@f...com> wrote:
    > Czy ja dobrze rozumiem (str. 313 dokumentacji Atmega 328), ?e przy
    > Vcc=3.3V Atmega mo?e jako stan logicznego zera wyprodukowa? 0.9V na
    > pinie?

    Chyba to zle czytasz. Tam masz V_OL, przy Vcc=3V i pradzie 10mA
    masz 0.6V. Jak powiekszasz napiecie do 3.3V, to przewodnosc
    drivera rosnie i napiecie spada. 0.9V masz jak Vcc=5V i prad
    to 20mA. Przy 20mA pradu dokumentacja dla Vcc=3V niczego nie
    gwarantuje, teoretycznie moze byc wiecej niz 0.9V. Porownujac
    z krzywymi wartosci typowych bezpieczne oszacowanie przy 20mA
    pradu i Vcc=3.3V to 1.2V.

    Jak potrzebujesz niskie napiecie to przypilnuj niski prad na
    wyjsciu -- przy sterowaniu mosfetem statyczny prad powinien
    byc znikomo maly i wtedy napiecie bedzie bliskie 0V.

    --
    Waldek Hebisch