  • 1. Data: 2009-01-15 23:43:37
    Temat: Logarithmic CMOS
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jeśli to kogoś interesuje - ciekawa praca przedstawiająca matryce CMOS ze
    zliczaniem logarytmicznym:

    http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10
    .1.1.13.684&rep=rep1&type=pdf

    Strasznie dużo czytania, na razie pobieżnie przejrzałem podstawowe tematy.
    Generalnie problemem jest rozdzielczość sensora, silny szum i konieczność
    skomplikowanego postprocessingu, ale to naprawdę działa i takie sensory są
    już produkowane komercyjnie.

    Przy okazji na stronie 10 jest napisane czemu dalsze zwiększanie liczby
    bitów przetwornika jest nieekonomiczne, a na 11 opisano chyba wszystkie
    pomysły na zwiększenie DR jakie pojawiły się na prfc :> Jest m.in.
    nieliniowy przetwornik, zliczanie częstotliwości przepełniania piksela i
    nierównoczesny odczyt pikseli, tak więc Nobla raczej nie dostaniemy.

    Praca jest z 2002 r., ale najwyraźniej nie nastąpił wielki postęp w tej
    dziedzinie, bo nic nowszego i obszerniejszego nie znalazłem.

  • 2. Data: 2009-01-16 07:13:41
    Temat: Re: Logarithmic CMOS
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" :

> [...]
    > nieliniowy przetwornik, zliczanie częstotliwości przepełniania piksela i
    > nierównoczesny odczyt pikseli, tak więc Nobla raczej nie dostaniemy.

    jeśli komuś wpadnie w ręce coś o matrycach w których wykorzystano by
    zjawisko korelacji kwantowych (quantum correlation) w układach izolowanych,
    to proszę o odzew...

    poza tym warto popatrzeć na tabelkę 1.1 (str.2)
    aby uświadomić sobie "gdzie nasz wzrok sięga / nie sięga" :)

    --
    pzdr.
    JR