-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
t-for-mail
From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
Date: Sat, 03 Nov 2012 23:25:21 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 29
Message-ID: <k745uu$qbi$1@mx1.internetia.pl>
References: <g...@n...chmurka.net>
<12cst0klu2qdx$.tgzabmolemux.dlg@40tude.net> <5...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 178-36-37-201.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1351981854 26994 178.36.37.201 (3 Nov 2012 22:30:54 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Nov 2012 22:30:54 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <5...@n...home.net.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:16.0) Gecko/20121026 Thunderbird/16.0.2
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637467
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-11-03 13:53, Anerys pisze:
> W moim rowerowym dymanku (nie poprawiać, wiem, dynamo) zrobiłem pomiar -
> najpierw woltomierz, pedały w ruch (dymanko jest na tylnym kole),
> napięcie doszło gdzieś do 18V i mimo mocnego zwiększania obrotów już
> wiele nie urosło... no, dociągnęło może do 19 z haczykiem i do 20 już
> nie doszło. Podobnie prąd - dość szybko doszło do ok. 500 mA i mimo
> zwiększania obrotów już dalej nie rosło.
To musisz mieć dynamo z wbudowanym elektronicznym ogranicznikiem napięcia.
Z moich pomiarów dynam wynika, że napięcie rośnie właściwie liniowo z
obrotami:
http://www.bpa.com.pl/pub/Dynamo%20DH-3D71.pdf
http://www.bpa.com.pl/pub/Dynamo%20DH-2N30.pdf
Ja bez problemów rowerem wykręcam 140V peak-to-peak...
Trochę linków do innych opracowań o dynamach rowerowych na dole:
http://www.bpa.com.pl/pomysly/rowery/zasilanie/dynam
o_1
Wracając do tematu, jeśli uzwojenie alternatora jest zwierane to
(zależnie od konstrukcji) potrafi on wprowadzać mniejsze straty
mechaniczne niż nieobciążony alternator z rozwartym uzwojeniem. (tak
słyszałem). Wycinając więc co któryś półokres z przebiegu można w miarę
płynnie regulować moc dostarczaną do akumulatora i obciążenia.
--
Pozdrawiam,
Andrzej
Następne wpisy z tego wątku
- 04.11.12 20:35 __Maciek
- 04.11.12 23:17 RoMan Mandziejewicz
- 05.12.12 10:11 Szwed
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=