eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLiniowe regulatory napięcia w motocyklachRe: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
    Date: Sat, 03 Nov 2012 23:25:21 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <k745uu$qbi$1@mx1.internetia.pl>
    References: <g...@n...chmurka.net>
    <12cst0klu2qdx$.tgzabmolemux.dlg@40tude.net> <5...@n...home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-37-201.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1351981854 26994 178.36.37.201 (3 Nov 2012 22:30:54 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Nov 2012 22:30:54 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <5...@n...home.net.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:16.0) Gecko/20121026 Thunderbird/16.0.2
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637467
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-11-03 13:53, Anerys pisze:
    > W moim rowerowym dymanku (nie poprawiać, wiem, dynamo) zrobiłem pomiar -
    > najpierw woltomierz, pedały w ruch (dymanko jest na tylnym kole),
    > napięcie doszło gdzieś do 18V i mimo mocnego zwiększania obrotów już
    > wiele nie urosło... no, dociągnęło może do 19 z haczykiem i do 20 już
    > nie doszło. Podobnie prąd - dość szybko doszło do ok. 500 mA i mimo
    > zwiększania obrotów już dalej nie rosło.

    To musisz mieć dynamo z wbudowanym elektronicznym ogranicznikiem napięcia.
    Z moich pomiarów dynam wynika, że napięcie rośnie właściwie liniowo z
    obrotami:
    http://www.bpa.com.pl/pub/Dynamo%20DH-3D71.pdf
    http://www.bpa.com.pl/pub/Dynamo%20DH-2N30.pdf
    Ja bez problemów rowerem wykręcam 140V peak-to-peak...

    Trochę linków do innych opracowań o dynamach rowerowych na dole:
    http://www.bpa.com.pl/pomysly/rowery/zasilanie/dynam
    o_1


    Wracając do tematu, jeśli uzwojenie alternatora jest zwierane to
    (zależnie od konstrukcji) potrafi on wprowadzać mniejsze straty
    mechaniczne niż nieobciążony alternator z rozwartym uzwojeniem. (tak
    słyszałem). Wycinając więc co któryś półokres z przebiegu można w miarę
    płynnie regulować moc dostarczaną do akumulatora i obciążenia.


    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: