eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLiniowe regulatory napięcia w motocyklachRe: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
    Date: Sat, 3 Nov 2012 16:07:18 +0100
    Organization: Squadack
    Lines: 36
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <9...@p...pl.invalid>
    References: <g...@n...chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1351955239 29059 87.205.121.39 (3 Nov 2012 15:07:19 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Nov 2012 15:07:19 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <g...@n...chmurka.net>
    X-Comment-To: All
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637444 pl.rec.motocykle:660014
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Adam,

    Saturday, November 3, 2012, 11:49:33 AM, you wrote:

    > Pytanie z pogranicza elektroniki i motocykli.

    > Nie mam pojęcia jak to jest w samochodach, ale w motocyklach stosuje
    > się liniowe regulatory napięcia. Alternator ma 3 fazy, generujące np.
    > 20-60V AC, a regulator prostuje to i robi z tego napięcie ładowania
    > akumulatora, resztę wytracając na tyrystorach. Temperatura jest potem
    > odprowadzana przez duży radiator, przykręcony do ramy.

    Nie tak - tyrystor zwiera fazę (crow-bar) a cieplo wytraca się w
    cewkach zazwyczaj chłodzonych olejem...

    > Pytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo?

    Bo wymagałoby uzwojenia wzbudzenia a na magnesach trwałych jest
    mniejsze. Poza tym - to ma charakterystykę bliską źródła prądowego.

    > Takie regulatory są nawet w motocyklach naszpikowanych elektroniką dużo
    > bardziej skomplikowaną, niż przetwornica step-down. Komputer sterujący
    > wielopunktowym wtryskiem, cała masa czujników, a do tego zwykły liniowy
    > regulator. Chodzi o rozmiary dławików, czy o co? Nie o awaryjność, bo te
    > regulatory często się przegrzewają, szczególnie w niektórych modelach.

    Ale po przegrzaniu dostają zwarcia. Zwarcie w step-down oznacza pełne
    napięcie na wyjściu :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: