  • Data: 2010-12-07 10:43:28
    Temat: Re: Linia głośnikowa 100V
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Niektórzy lubują się w zniekształceniach specjalnie generowanych na
    > lampie, ale podłączają kierunkowymi przewodami z miedzi beztlenowej. ;)

    Naprawiałem pewnemu fanatykowi bardzo drogi wzmacniacz lampowy z włoskiej
    manufaktury.
    Trzeszczało na wejściu gramofonowym.
    Okazało się, że aby uzyskać dokładną co do ułamka decybela charakterystykę
    RIAA zamiast precyzyjnych kondensatorów stosowali zwijane foliowe "strojone"
    żyletką, bez zabezpieczenia gołych krawędzi.
    Wzmacniacz z przełącznikiem pentoda/trioda, sama oporność drutu wtórnego
    uzwojenia trafa głośnikowego ponad 1 om, bez ujemnego sprzężenia zwrotnego.
    Dynamiczna oporność wyjściowa ok 4 omów i do tego były właśnie grubości palca
    kable za jakieś chore pieniądze.
    Przy okazji zmierzyłem zniekształcenia - były rzędu kilku procent przy
    nominalnej mocy, bo lampy EL34 się zestarzały.
    Dobrałem je parami - mocniejsza z mocniejszą, słabsza ze słabszą i
    zniekształcenia w obu kanałach spadły do rzędu 0.5%.
    Właściciel jednak z powrotem je powtykał zgodnie z numerkami, "bo były
    fabrycznie dobierane" i tak mu "lepiej brzmiało"