  • Data: 2010-12-08 08:09:07
    Temat: Re: Linia głośnikowa 100V
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No tak, tylko czy dobrze rozumiem, że chodzi nie o łączną moc nominalną
    > głośników, a wynikającą z wyboru odczepów na trafach i "widzianą" przez
    > wzmacniacz?
    > No bo jeśli mamy np. wzmak 500 W i pięć głośników o nominalnej mocy po 100
    > W każdy, to łącznie mają one moc 0,5 kW. Ale jeśli na trafach głośnikowych
    > użyjemy odczepów np. 1/4, to głośniki pobiorą tylko 1/4 mocy nominalnej,
    > co by oznaczało, że można w ten sposób podłączyć cztery razy wiece
    > głośników.

    Dałem przykład na żarówkach i elektrowni.
    Sytuacja jest analogiczna.
    Uważasz że w elektrownii wszyscy się modlą w godzinach szczytu, żeby ludzie
    nie włączyli wszystkich żarówek?
    Możesz podłączyć do 500W wzmacniacza sto stuwatowych kolumienek i ustawić
    ich na 5W. A potem modlić się/odprawiać czary coby ktoś nie podgłośnił.

    Oczywiście możesz konstrukcyjnie ograniczyć pobór mocy przez taką kolumnę.
    Będzie wtedy miała mniejszą moc.

    --
    Desoft