  • Data: 2010-12-07 00:11:19
    Temat: Re: Linia głośnikowa 100V
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mirek napisał:

    > Temat rzeka, ale tego się tak naprawdę nie przestrzega - projektując
    > można tak kombinować, ale w praktyce trzeba dołożyć jeszcze dwa
    > głośniki, bo gdzieś jest za cicho to się dokłada. I nie "uwali" od razu
    > wzmacniacza, bo po pierwsze nie "gramy" zwykle na "full", po drugie
    > dobry wzmacniacz sobie krzywdy nie zrobi. Poza tym głośność czasem i tak
    > trzeba regulować odczepami albo i opornikami, bo równo musi być a
    > głośniki choćby nie wiem jak wyliczył to i tak wybór jest zwykle
    > ograniczony. No i znajomość praw akustyki: słyszałem anegdotkę, że aw
> [...]

    Dokładnie. Moim rekordem było obciążenie wzmacniacza nominalnie
    czteroomowego obliczeniową impedancją 1.33 Ohm - klient żąda, klient
    płaci - klient nasz pan...

    Działało. Gość ponoć był melomanem - jeden z głośników w sraczu mu
    montowałem (o natrysku nie wspominając). Zniekształcenia nieliniowe
    przeciążonego wzmacniacza melomanowi jakoś nie przeszkadzały...

    Ale płacili dobrze - to co miałem się zastanawiać?

    --
    Darek