  • Data: 2011-03-12 23:52:43
    Temat: Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-12 23:51, Radosław Sokół pisze:

    > 3000 x 3000 = 9000000 pikseli
    > 9000000 x 3 warstwy = 27000000 pikseli
    > 27000000 x 32 bpp = 108000000 B
    > 108000000 B / 1024 = 105468 KiB
    > 105468 KiB / 1024 = 103 MiB
    >
    > I to jest to "trochę" wymagające 10 GiB RAMu? ;)

    Pamietaj ze to nie jest jeden obrazek a czasem nawet 8 jednocześnie więc
    dodaj też stopnie powiększenia coby nie liczyć za każdym razem. Z tym ze
    autocad woli szybko doczytac wybrany fragment z pamięci w postaci
    surowej niż na nowo generować.
    No i nie, nie wymaga 10GB RAMu bo obok tego jest system który ma chrapkę
    na 1GB. Obok tego sa jeszcze inne aplikacje. Wiem że w oprogramowaniu za
    dużo nie potrzeba zewnętrznych ale w składaniu danych przestrzennych -
    tak. To prawda ze nie wyłączam aplikacji ze względu na czas ponownego
    wczytania projektu jak i samego odpalenia aplikacji która najpierw włazi
    prawie cała do RAMu a dopiero potem system ja skrawa do pagefile,
    dlatego często robię Process Explorerem "suspend" danej pamieciozernej
    aplikacji i zezwalam w ten sposób systemowi na wykopanie całego working
    set do pagefile z którego to przywraca sie znacznie szybciej niz nowe
    uruchomienie.

    > Tym bardziej, że jeżeli chodzi na przykład o podkłady do
    > CAD, to o ile mi wiadomo w wielu przypadkach absolutnie
    > nadają się grayscale 8 bpp, a wtedy schodzimy do 25 MiB
    > danych.
    >
    > Regularnie obrabiam takie bitmapy (choć jednowarstwowe)
    > na komputerze z 1.5 GiB RAMu i zostaje jeszcze mnóóóóstwo
    > wolnej pamięci.

    W której to pamięci leża tez inne rzeczy które będą mi potrzebne w ciągu
    godziny. Autocad to itak dobrze zoptymalizowany program, bo maksymalnie
    zjadał mi tylko 700MB przy mocno złożonym projekcie.