  • Data: 2011-03-12 14:07:54
    Temat: Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście, jeżeli ktoś *zawodowo* zajmuje się rysunkiem
    > technicznym, to kupi AutoCADa i sprzęt, który pozwoli na
    > wydajną pracę w nim. Znam jednak paru projektantów, używa-
    > ją AutoCADa (może nie najnowszego, bo raczej 2000 i ja-
    > kiejś jednej nowszej wersji), rysują średniej wielkości
    > rysunki i nie narzekają na wydajność komputerów z 2 GiB
    > pamięci.
    >
    > Inna sprawa, że takich prac nie robi się na komputerach
    > przenośnych, bo się do tego zwyczajnie nie nadają. Nie te
    > wydajności dysków, nie te możliwości chłodzenia, nie tej
> [...]

    od wielu lat komputery przenosne umożliwiają podłączenie co najmniej
    jednego zewnętrznego monitora (zaawansowany sprzęt ma możliwośc
    podlączneia więcej niż jednego monitora, co rozwiązuje wiekszośc problemów).

    Chłodzenie jest wartością bardzo względną, zależną od zastosowanej
    technologii do wytwarzania układów, to co dzisiaj wytwarza określoną
    ilość ciepła do wytworzenia rezultatu X, za 1-2 lata, ilość ciepła może
    być zdecydowanie mniejsza.

    Demonizowanie laptopów ma charakter wyjątkowo tenndecyjny, nie ukrywam
    tu, że PC ma znacznie większe możliwości chłodzenia i rozbudowy, ale
    sztywny i nieelastyczny stosunek do urzadzeń przenośnych jest raczej
    oznaką skrzywienie sposobu myślenia.

    R.