-
1. Data: 2020-06-08 13:59:58
Temat: Likwidacja szkody z OC
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Tak sie zastanawiam nad wartością samochodu po stłuczce.
Jest sobie stłuczka, uszkodzono elementy których nie da sie wymienic
poprzez przykrecenie, trzeba wyciąć, wspawac albo wyklepać.
Jakby na to nie patrzec - samochód po takiej naprawie ma zawsze
mniejsza wartosc niz miał przed bo: nieoryginalny lakier, sprzedajacemu
trzeba uczciwie powiedziec ze była stłuczka etc.
Jak taka utrate wartosci wycenia TU?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiarą można manipulować. Tylko
wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert
-
2. Data: 2020-06-08 14:15:41
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-06-2020 o 13:59, Budzik pisze:
> Tak sie zastanawiam nad wartością samochodu po stłuczce.
>
> Jest sobie stłuczka, uszkodzono elementy których nie da sie wymienic
> poprzez przykrecenie, trzeba wyciąć, wspawac albo wyklepać.
>
> Jakby na to nie patrzec - samochód po takiej naprawie ma zawsze
> mniejsza wartosc niz miał przed bo: nieoryginalny lakier, sprzedajacemu
> trzeba uczciwie powiedziec ze była stłuczka etc.
>
> Jak taka utrate wartosci wycenia TU?
Ile lat ma auto?
Jak nowe, lub prawie nowe, to o kilka lub kilkanaście procent możesz się
procesować.
W starym taka naprawa, o ile dobrze zrobiona, często podnosi ogólny stan
nadwozia.;-)
-
3. Data: 2020-06-08 14:52:01
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-06-08 o 13:59, Budzik pisze:
> Tak sie zastanawiam nad wartością samochodu po stłuczce.
>
> Jest sobie stłuczka, uszkodzono elementy których nie da sie wymienic
> poprzez przykrecenie, trzeba wyciąć, wspawac albo wyklepać.
>
> Jakby na to nie patrzec - samochód po takiej naprawie ma zawsze
> mniejsza wartosc niz miał przed bo: nieoryginalny lakier, sprzedajacemu
> trzeba uczciwie powiedziec ze była stłuczka etc.
>
> Jak taka utrate wartosci wycenia TU?
>
Po naprawie auto jest sprawne, więc TU nie wycenia żadnych
hipotetycznych spadków wartości. Jeśli sprzedasz auto po wypadku utrata
wartości będzie z pewnością inna, niż po 10 latach. Dopiero wtedy można
iść z tym do TU, zwykle sprawa kończy się w sądzie.
Utrata wartości jest sprawą obosieczną - jeśli auto jest warte np. 50
tys., a właściciel się upiera, że jest mniej warte po wypadku (np. 40),
w przypadku kolejnej stłuczki TU wypłaciłoby kwotę odpowiednio mniejszą,
bo wcześniej nastąpiła taka właśnie "przecena" samochodu.
Nikt się w to nie bawi, trzeba udowodnić konkretny spadek wartości
samochodu, a to następuje praktycznie tylko w momencie sprzedaży.
T.
-
4. Data: 2020-06-08 15:22:43
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsABD68C69B17CCbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
>Tak sie zastanawiam nad wartością samochodu po stłuczce.
>Jest sobie stłuczka, uszkodzono elementy których nie da sie wymienic
>poprzez przykrecenie, trzeba wyciąć, wspawac albo wyklepać.
>Jakby na to nie patrzec - samochód po takiej naprawie ma zawsze
>mniejsza wartosc niz miał przed bo: nieoryginalny lakier,
>sprzedajacemu
>trzeba uczciwie powiedziec ze była stłuczka etc.
>Jak taka utrate wartosci wycenia TU?
jak auto w miare nowe, to mowi, ze nie ma utraty wartosci :-)
jak auto stare, to mowi "szkoda calkowita, do wyplaty 1000 zl" :-)
P.S. a jak to wyglada w "lepszych krajach" po gradobiciu ?
Dachu wymienic sie chyba nie da, wiec co - zwracaja za szpachlowanie i
malowanie, czy wyceniaja jakos, niezbyt wysoko, strate, a klient sam
decyduje - jezdzi dalej, szpachluje, czy sprzedaje i kupuje nowe ?
J.
-
5. Data: 2020-06-08 16:49:44
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: WS <L...@c...pl>
On Monday, June 8, 2020 at 2:52:33 PM UTC+2, T. wrote:
> Po naprawie auto jest sprawne, więc TU nie wycenia żadnych
> hipotetycznych spadków wartości.
TU z wlasnej woli oczywiscie nie, ale SN juz dawno uznal, ze w niektorych przypadkach
sie nalezy...
Warto poggoglac, rzecznik ubezpieczonych tez sie wypowiadal...
np.
https://komunikacyjne.ubezpieczenie.com.pl/rzecznik_
ubezpieczonych_utrata_wartosci_handlowej_pojazdu/111
,11144.html
https://www.salvum.com.pl/en/strefa-wiedzy/odszkodow
anie-za-utracona-wartosc-pojazdu-czy-zawsze-sie-nale
zy
-
6. Data: 2020-06-08 20:57:53
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>> Tak sie zastanawiam nad wartością samochodu po stłuczce.
>>
>> Jest sobie stłuczka, uszkodzono elementy których nie da sie
>> wymienic poprzez przykrecenie, trzeba wyciąć, wspawac albo
>> wyklepać.
>>
>> Jakby na to nie patrzec - samochód po takiej naprawie ma zawsze
>> mniejsza wartosc niz miał przed bo: nieoryginalny lakier,
>> sprzedajacemu trzeba uczciwie powiedziec ze była stłuczka etc.
>>
>> Jak taka utrate wartosci wycenia TU?
>
> Ile lat ma auto?
> Jak nowe, lub prawie nowe, to o kilka lub kilkanaście procent
> możesz się procesować.
>
> W starym taka naprawa, o ile dobrze zrobiona, często podnosi
> ogólny stan nadwozia.;-)
7 lat - 140kkm przebiegu.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.
-
7. Data: 2020-06-08 23:06:33
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-06-2020 o 20:57, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>
>>> Tak sie zastanawiam nad wartością samochodu po stłuczce.
>>>
>>> Jest sobie stłuczka, uszkodzono elementy których nie da sie
>>> wymienic poprzez przykrecenie, trzeba wyciąć, wspawac albo
>>> wyklepać.
>>>
>>> Jakby na to nie patrzec - samochód po takiej naprawie ma zawsze
>>> mniejsza wartosc niz miał przed bo: nieoryginalny lakier,
>>> sprzedajacemu trzeba uczciwie powiedziec ze była stłuczka etc.
>>>
>>> Jak taka utrate wartosci wycenia TU?
>>
>> Ile lat ma auto?
>> Jak nowe, lub prawie nowe, to o kilka lub kilkanaście procent
>> możesz się procesować.
>>
>> W starym taka naprawa, o ile dobrze zrobiona, często podnosi
>> ogólny stan nadwozia.;-)
>
> 7 lat - 140kkm przebiegu.
Ciężko będzie....
Nie wiem czy jest sens iść w koszty i o to walczyć, bez sądu pewnie się
nie obędzie.Pytanie czy nie lepiej jednak dać do ASO i niech robią
zgodnie z tehchnologią producenta.
Pewnie nie obejmuje wspawania i klepania....
-
8. Data: 2020-06-09 09:33:27
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-06-08 o 16:49, WS pisze:
> On Monday, June 8, 2020 at 2:52:33 PM UTC+2, T. wrote:
>
>> Po naprawie auto jest sprawne, więc TU nie wycenia żadnych
>> hipotetycznych spadków wartości.
>
> TU z wlasnej woli oczywiscie nie, ale SN juz dawno uznal, ze w niektorych
przypadkach sie nalezy...
> Warto poggoglac, rzecznik ubezpieczonych tez sie wypowiadal...
>
> np.
>
> https://komunikacyjne.ubezpieczenie.com.pl/rzecznik_
ubezpieczonych_utrata_wartosci_handlowej_pojazdu/111
,11144.html
>
> https://www.salvum.com.pl/en/strefa-wiedzy/odszkodow
anie-za-utracona-wartosc-pojazdu-czy-zawsze-sie-nale
zy
>
Pierwszy tekst jest ok. - kładę nacisk na "powinien wypłacić" :-)
A ten drugi to jakaś bzdura. Przynajmniej zrozumiałem z niego, że masz
uszkodzone auto, straciło na wartości powiedzmy 10 tys. - hipotetycznie,
bo auta nie sprzedajesz. Pokazujesz jakieś niby średnie ceny i co -
ubezpieczyciel wykłada kasę, mimo że auta nie sprzedajesz? A po 10
latach te wypłacone 10 tys. to więcej niż wartość auta... Nie spotkałem
się z taką sytuacją - szkoda nie jest sprawą hipotetyczną. Jest faktem
(pewnie prawnik by się precyzyjniej wyraził). Po naprawie auto odzyskało
swoje właściwości, nie ma mowy o żadnej stracie wartości (bo przywrócono
rzecz do stanu poprzedniego i nie ma znaczenia psychologiczne poczucie
utraty wartości). Taka strata powstaje dopiero w momencie sprzedaży.
Ps. Moja znajoma prawniczka miała nieco podobną sytuację dotyczącą
utraty wartości. Ktoś jej wjechał w bagażnik na miesiąc przed końcem
ubezpieczenia. TU chciało jej wypłacić zgodnie z bieżącą wartością
pojazdu w Eurotaksie na bieżący rok, ale polisę zawarła prawie rok
wcześniej na większą wartość auta. TU powoływało się na OWU, ale pani
stwierdziła, że skoro składkę pobrali od wyższej wartości więc niech do
takiej zwracają. Sprawa była w sądzie i chyba tylko dzięki temu, że jest
papugą, to wygrała. Ale nie było mowy o żadnej nadwyżce i "utracie
wartości".
T.
-
9. Data: 2020-06-09 10:59:56
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik T. k...@i...pl ...
> nie ma mowy o żadnej stracie wartości (bo przywrócono
> rzecz do stanu poprzedniego i nie ma znaczenia psychologiczne
> poczucie utraty wartości)
Tak na marginesie: kolega kiedys miał kolizje fiatem ducato, naprawił
zgodnie ze sztuka w ASO i tak jak mowisz - auto przywrocone do stanu...
Niby
Po kilku latach miedzy lakierem oryginalnym a lakierem nałozonym przy
naprawie jest przepasc zarówno pod wzgledem odcienia jak i faktury -
lakier nakładany przy naprawie zrobił się matowy, lakier oryginalny
nadal w super stanie, jest gładki, lsni etc. (obecnie auto ma około 10
lat)
Ale to tylko uwaga na marginesie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta
-
10. Data: 2020-06-09 11:30:48
Temat: Re: Likwidacja szkody z OC
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, June 9, 2020 at 9:33:31 AM UTC+2, T. wrote:
> Pierwszy tekst jest ok. - kładę nacisk na "powinien wypłacić" :-)
> A ten drugi to jakaś bzdura. Przynajmniej zrozumiałem z niego, że masz
> uszkodzone auto, straciło na wartości powiedzmy 10 tys. - hipotetycznie,
> bo auta nie sprzedajesz.
Praktycznie tez, miales pojazd wart 100 tys, po naprawie masz wart 80.
Trudno powiedziec, ze nic sie nie zmienilo...
Zreszta byl wyrok (skopiowane z netu...) Sądu Najwyższego z dnia 12 października 2001
r., sygn. akt. III CZP 57/2001, w której stwierdzono, że ,,odszkodowanie za
uszkodzenie samochodu może obejmować oprócz kosztów jego naprawy także zapłatę sumy
pieniężnej, odpowiadającej różnicy między wartością tego samochodu przed uszkodzeniem
i po naprawie". Sąd Najwyższy, w wyżej wskazywanej uchwale stwierdził, iż po
naprawie, co prawda samochód odzyskuje sprawność techniczną, jednakże nie uzyskuje
takiej wartości handlowej, jak przed wypadkiem, gdyż cena sprzedażowa pojazdu po
naprawie na skutek kolizji maleje. Różnica w tej wartości stanowi różnicę wartości
handlowej, której w świetle powyższej uchwały mogą domagać się poszkodowani
właściciele pojazdów. Niezaprzeczalnie, nawet najbardziej fachowa i rzetelna naprawa
pojazdu nie zmieni faktu, że dany pojazd został uprzednio uszkodzony w skutek kolizji
drogowej. Powszechnie wiadomo, że pojazdy bezszkodowe przy sprzedaży uzyskują wyższą
cenę, niż pojazdy tzw. ,,po szkodzie". Warto podkreślić, że odszkodowania z tytułu
utraty wartości pojazdu można się domagać w sytuacji, gdy na pojeździe powstała
szkoda częściowa.